طریقه استفاده صحیح از شامپو را می دانید ؟

توجه به برخی نکات ساده می تواند شستشوی بهتر موها و در نتیجه حفظ زیبایی و سلامت آنها را در پی داشته باشد.

امروزه شامپو یکی از شوینده های معمول همه افراد شده است اما بین شامپو زدن سریع و بدون توجه به وضعیت موها با مراقبت صحیح از موها تفاوت وجود دارد. در واقع توجه به برخی نکات ساده می تواند شستشوی بهتر موها و در نتیجه حفظ زیبایی و سلامت آنها را در پی داشته باشد.

ماساژ موها؛ اولین کلید شامپوزدن صحیح

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ ماساژ پوست سر برای حفظ سلامت موها بسیار مفید است زیرا جریان خون را تحریک می کند. همچنین به فولیکول های مویی که عامل رشد تارهای مو هستند بهتر خون می رسد و مواد فعال نیز بهتر به پوست نفوذ می کنند.

این کار ممکن است در بعضی موارد ریزش موها را کاهش دهد و ریشه چرب موها نیز بهبود یابند. البته نباید تارهای مو را ماساژ داد زیرا سلول های موجود در تارها مرده هستند و با فولیکول های عامل رشد موها تماسی ندارند.

باقی نماندن شامپو روی موها

پس از شامپو زدن به موها و ماساژ آنها دلیلی ندارد که شامپو برای مدتی روی موها بماند. شستشو در زمان کوتاه مؤثر خواهد بود و تماس طولانی تارهای مو با ترکیبات شامپو می تواند باعث سنگینی و کدر شدن موها شود.

اما برعکس برای آبکشی موها وقت کافی بگذارید زیرا بسیار مهم است که هیچ ذره ای از مواد شامپو روی سر نماند. حتما چند دقیقه ای برای این کار زمان در نظر بگیرید.

استفاده از دیگر مواد مواقبت از مو

شامپو زدن صحیح می تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد که شاید تصورش را هم نمی کنید. توصیه می شود پس از هر بار شامپو زدن از مواد محافظ پس از شستشو و تقریبا هفته ای یک بار از ماسک های دیگر استفاده نمایید.

هنگام استفاده از این مواد حتما به مدت ماندگاری روی موها و همچنین آبکشی صحیح توجه داشته باشید.

انتخاب شامپوی مناسب

انتخاب شامپوی  مناسب الفبای بهداشت مطلوب موهاست. سعی کنید به جای تبلیغات اغواگرانه بعضی از تولید کنندگان، شامپو را متناسب با حالت چرب، خشک، ظریف و شکننده خرید نمایید.

تغییر شامپو

گرچه مواد شوینده غالبا مؤثر هستند اما استفاده از یک نوع شامپو همیشه نمی تواند مفید باشد. برای تاثیر بیشتر توصیه می شود پس از یک دوره استفاده از شامپوی ملایم، شامپویی با مواد فعال بیشتر را انتخاب کنید. جالب است بدانید که شامپو پس از مدتی استفاده بعضی از تاثیرات مثبت خود را از دست می دهد.

منبع : قدس آنلاین

مطالب مرتبط :

آیا شامپو نامناسب باعث ریزش موی سر می شود؟

هنگام خرید شامپو باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ