چرا مردم سراسر جهان در حال چاق شدن هستند؟

مردم آمریکا روز به روز چاق تر می شوند و حقیقت این است که بسیاری از مردمان دیگر کشور ها هم از همین رویه پیروی می کنند.

چاق ترین کشور های دنیا

مردم آمریکا  روز به روز چاق تر می شوند و حقیقت این است که بسیاری از مردمان دیگر کشور ها هم  از همین رویه پیروی می کنند.

در فهرست کشورهای دارای بیشترین درصد چاقی، نائورو (کشوری جزیره ای در جنوب غربی اقیانوس اطلس) رتبه ی اول را در داشتن مردمانی با بیشترین میزان اضافه وزن، داراست. که با درصد هشدار دهنده ی 94.5% از بزرگسالان بالای 15 سالش به اضافه وزن دچارند. این آمار را سازمان سلامت جهانی WHO در آخرین تحقیقاتش اعلام کرده است. در رتبه های بعدی “ایالات فدرال میکرونزی، جزایر کوک، نیوئه و تونگا” قرار دارند که هر کدام بیش از 90 درصد جمعیت چاق را در خود جای داده اند.

در این طبقه بندی، آمریکا با 74.1%  دارای رتبه ی 9 است که با توجه به جمعیتش که تقریبا بیست هزار برابر نائورو است، این طبقه بندی را باطل می کند و خود را در رتبه ی برتر قرار می دهد!

متخصصان می گویند جای تعجبی ندارد که مردم در سراسر جهان درحال چاق شدن هستند. آنان دلیل این اتفاق را شهر نشینی، هجوم سبک زندگی غربی، ورزش نکردن و داشتن مشاغل استرس زا می دانند.

نویل ریگبی، مدیر سیاست و روابط عمومی انجمن بین المللی مطالعات چاقی می گوید: “به علت رواج شهر نشینی، مردم بیشتری در محیط های بسته زندگی می کنند؛ یعنی در شهرهایی که دیگر منابع سنتی غذا وجود ندارد و همه ی منابع غذایی صنعتی هستند.”

“همین منابع غذایی، عادات غذایی مردم را تحت الشعاع قرار داده است و بسیاری از مردم قادر به مدیریت این وضع نیستند.”

لازم به ذکر است که کشور ما در این طبقه بندی از سوی سازمان جهانی سلامت ، دارای رتبه ی 77 از نظر چاقی است.

منبع: www.forbes.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ