چگونه با کمردرد تان کنار بیایید

کمردرد در بسیاری از کشور های جهان یک مشکل جدی به شمار می آید. فهمیدن علت و شدت کمردرد، خود بسیار مهم است زیرا روش های درمانی که باید دنبال کنید را تعیین می کند.

 طبق آمار های صورت گرفته، حدود 31 میلیون آمریکایی تجربه ی این درد را داشته اند و سالانه 50 درصد کارگران دچار علائم جدی کمردرد می شوند. علت های زیادی برای کمر درد وجود دارد که بیشتر آن دلایل مکانیکی طبیعی است؛ یعنی تحت شرایط ویژه مانند آرتریت های التهابی، فتق دیسک، عفونت و یا سرطان ایجاد نشده است. برای این نوع کمردرد، روش های درمانی متنوعی وجود دارد که از جمله می توان به مراقبت های کاریوپراکتیک، فیزیوتراپی، ماساژ درمانی و طب سوزنی اشاره کرد. فهمیدن علت و شدت کمردرد، خود بسیار مهم است زیرا روش های درمانی که باید  دنبال کنید را تعیین می کند.

بیشتر کمر درد های شایع در اثر کار زیاد و یا تصادف ایجاد می شود که معمولن در طی چند روز یا بیشتر، خودش خوب می شود. پس اگر دردتان شدید نیست، صبور باشید و اجازه دهید گذشت زمان کمر درد تان را بهبود ببخشد.

اگر کمر دردتان پیشرفت کرد و در طول چند روز بهتر نشد، برنامه ای بریزید و به پزشک مراجعه کنید.

اگر هم چنان دردتان آرام نشد، به سراغ متخصص بروید و کمر دردتان را جدی بگیرید. اطمینان حاصل کنید که پزشک تان به وضوح علت بیماری را برای تان توضیح دهد و شما را با گزینه های مختلف درمان بیماری آشنا کند. به یاد داشته باشید که فقط و فقط علت های بسیار جدی کمردرد نیاز به مداخله ی عمل جراحی دارند؛ پس در انتخاب روش درمانی خود دقت داشته باشید.

منبع:   www.wikihow.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ