آیا ویتامینه کردن مو واقعا موثر است ؟

mousavi
موهایتان را ویتامینه نکنید

پاسخ

ویتامینه کردن از آن کارهایی است که خیلی از ما در آرایشگاه برای کمک به موهایمان امتحان کرده‌ایم، باید بدانید شاید کراتینه یا دکلره کردن باعث زیباتر شدن موقت موهایتان شود اما ویتامینه کردن مو علاوه بر هزینه‌ای که متحمل می‌شوید سود دیگری نخواهد داشت. آرایشگرها بسته به قد و حجم‌ موهای مشتری مواد مورد نیاز برای ویتامینه کردن مو و به دنبال آن هزینه این کار را مشخص می‌کنند. به طور متوسط برای هر 10 سانت مو یک آمپول مورد نیاز است و هر آمپول ویتامینه حدود 30 هزار تومان قیمت دارد. در نتیجه حداقل حدود 50 هزار تومان در هر نوبت برای خرید مواد ویتامینه و دستمزد آرایشگر باید هزینه کنید. البته آرایشگرها و مراکز زیباسازی پوست و مو معمولا قیمتی بالاتر از قیمت خرید مواد را به مشتری‌ها اعلام می‌کنند.

ویتامینه هیچ فایده‌ای ندارد چراکه در تمام مراجع علمی آمده ‌است وقتی موهایی آسیب دید و خاصیت کشسانی پیدا کرد یا حتی زمانی که نوک آن موخوره زد و چند شاخه شد، دیگر هیچ راهی برای درمان آن وجود ندارد و تنها باید کوتاه شود. شاید مویی را که در اثر آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی خشک و شکننده شده بتوان با مواد چرب، کمی نرم کرد ولی درمان نمی‌توان کرد، این مواد چرب هم لازم نیست حتما مواد گران‌قیمت باشد بلکه می‌تواند روغن بادام شیرین یا حتی وازلین ساده باشد.

مو بافتی است که خودش خونرسانی و در واقع هیچ جذبی از محیط ندارد البته به جز آسیب‌های شیمیایی و حرارتی بنابراین نادرست است که گمان کنیم از طریق ویتامینه کردن موضعی چیزی جذب تارهای مو می‌شود، نمی‌توان گفت مثلا ویتامین C یا D می‌تواند جذب موها شود. با ویتامینه کردن فقط بافت چربی که با مو تماس پیدا می‌کند آن را از خشکی درمی‌آورد و مو کمی حالت‌پذیرتر می‌شود.

استفاده از کاندیشنرها بسیار مهم است. در واقع همانطور که بعد از شستن پوست، ما به دلیل جلوگیری از خشکی از مرطوب کننده استفاده می‌کنیم، مو نیز بعد از شامپو کردن کمی خشک می‌شود و نیاز به کمک دارد، کاندیشنر همچون لایه‌ای محافظ روی مو را می‌پوشاند و از ساقه محافظت می‌کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ