با خوشمزه‌‌ترین خوراکی‌های فصل پوســـت ‌و‌موی خود را بیمه کنید

meysam
تابستان اگر چه با افزایش دمای هوا همراه است اما یک حسن بزرگ در مقایسه با دیگر فصل‌های سال دارد و آن حسن این است که در این فصل با تنوع و گوناگونی میوه‌ها و خوراکی‌ها در طبیعت روبه‌رو هستیم و می‌توانیم بیشترین استفاده را از خوراکی‌های موجود در طبیعت داشته باشیم. به همین دلیل، با نزدیک شدن به روزهای تابستان، امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید با ساده‌ترین و کاربردی‌ترین نسخه‌های گیاهی آشنا شوید و از آنها برای تسکین و بهبود برخی اختلال‌ها و بیماری‌های پوست و موی خود در این فصل استفاده‌کنید.

مجله سیب سبز: تابستان اگر چه با افزایش دمای هوا همراه است اما یک حسن بزرگ در مقایسه با دیگر فصل‌های سال دارد و آن حسن این است که در این فصل با تنوع و گوناگونی میوه‌ها و خوراکی‌ها در طبیعت روبه‌رو هستیم و می‌توانیم بیشترین استفاده را از خوراکی‌های موجود در طبیعت داشته باشیم. به همین دلیل، با نزدیک شدن به روزهای تابستان، امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید با ساده‌ترین و کاربردی‌ترین نسخه‌های گیاهی آشنا شوید و از آنها برای تسکین و بهبود برخی اختلال‌ها و بیماری‌های پوست و موی خود در این فصل استفاده‌کنید.

6 روز ماسک جنگلی بزنید
حالا که فصل تابستان نزدیک است، بهتر است برای درمان آکنه از یکی از خوش‌عطرترین و خوش‌آب‌و‌رنگ‌ترین میوه‌های تابستانی استفاده کنید. بهترین میوه تابستانی که می‌تواند در درمان آکنه به شما کمک کند توت‌فرنگی جنگلی است. برای تهیه این ماسک جنگلی شما نیاز به 300 گرم توت‌فرنگی تازه دارید. دقت کنید هنگام تهیه توت‌فرنگی حتما از نوع توت‌فرنگی وحشی استفاده کنید زیرا توت‌فرنگی پرورشی همه خواص و موادمعدنی موجود در نوع جنگلی آن را ندارد.  توت‌فرنگی‌ها را بشویید و آنها را به کمک گوشتکوب یا پشت قاشق له کنید. پس از له‌کردن توت‌فرنگی‌ها 2 قاشق غذاخوری خامه و یک قاشق غذاخوری عسل را به توت‌فرنگی‌ها اضافه کرده و آنها را خوب هم بزنید. 

در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

اگر میخچه می‌زنید، بخوانید
یکی از مفیدترین شیوه‌های درمان میخچه استفاده از میوه موز است. بسیاری از مردم سرزمین‌های گرمسیر برای درمان میخچه از موز استفاده می‌کنند. آنها از پوست موز برای از بین بردن میخچه استفاده می‌کنند. اگر شما نیز تصمیم دارید از یک شیوه طبیعی برای درمان میخچه پایتان استفاده کنید، می‌توانید پوست موز را از سمت داخل آن روی میخچه قرار داده و این کار را دو تا سه بار در روز تکرار کنید. هر بار که پوست موز را روی میخچه‌تان می‌گذارید اجازه دهید پوست موز تا 2 ساعت روی آن باقی بماند. در این روش پس از مدت زمان کوتاه 2 تا 3 روز شاهد از بین رفتن میخچه خواهید بود. روش دیگری که به آن توصیه شده استفاده از کشمش است. می‌توانید یک کشمش را از وسط نصف کنید و آن را روی میخچه قرار دهید و بانداژ کنید. به یاد داشته باشید هر روز یک کشمش جدید جایگزین کنید. بعد از 3 روز خواهید دید که میخچه لق شده و به راحتی از محلش خارج می‌شود.
با تیرگی پوست  خداحافظی کنید
حتما برایتان پیش آمده که پس از یک دوره کاری فشرده احساس می‌کنید پوست صورت‌تان کدر و تیره شده و درخشش اولیه خود را از دست داده است. این حالت یکی از علائم و نشانه‌های خستگی پوست است. برای درمان این عارضه راه‌های ساده‌ای وجود دارد که یکی از آنها استفاده از لوسیون عسل و روغن بادام شیرین است. در کنار آن‏، افرادی که به سلامت پوستشان اهمیت می‌دهند باید از خواب کافی شبانه نیز بهره‌مند شوند. برای تهیه این لوسیون کافی است 3 قاشق غذاخوری عسل را با 2 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کنید و آن را روی صورت‌تان بمالید و ماساژ دهید. این لوسیون را پس از 30 دقیقه با آب ولرم از روی صورت‌تان بشویید. بعد از استفاده از این ماسک خواهید دید پوست‌تان روشن شده و درخشندگی اولیه خود را به دست آورده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ