راز یک ازدواج سرشار از شادی و نشاط

maryam01
اگر این احساس را داشته باشید که کسی به شما ارج می‌نهد و بر این باور باشید که همسرتان برای شما ارزش قائل است، این مسئله مستقیما بر دیدگاه شما نسبت به ازدواجتان، بر میزان تعهدتان و باور شما نسبت به عمر این ازدواج تأثیر می‌گذارد.

تحقیقات نشان می‌دهد که اگر خواهان یک زندگی شاد و توأم با نشاط در کنار همسرتان هستید، باید سعی کنید در هر فرصتی از او تشکر کنید. محققان می‌گویند: ما دریافتیم اگر این احساس را داشته باشید که کسی به شما ارج می‌نهد و بر این باور باشید که همسرتان برای شما ارزش قائل است، این مسئله مستقیما بر دیدگاه شما نسبت به ازدواجتان، بر میزان تعهدتان و باور شما نسبت به عمر این ازدواج تأثیر می‌گذارد. 
محققان با استفاده از یک آمار تلفنی، از ۴۶۸ زوج متأهل درباره‌ی وضعیت اقتصادی زندگیشان، ارتباط در مواقع تعارض و ابراز سپاسگزاری به همسر سؤالاتی از آنها پرسیدند.
نتایج نشان داد که ابراز سپاسگزاری و قدرشناسی به همسر، باثبات‌ترین و محکم‌ترین شاخص کیفیت زندگی زناشوئی بوده است. در واقع این مسئله قویا گویای جمله‌ی «از تو ممنونم» است. حتی اگر زوجی در جاهایی در وضعیت دشوار یا آزردگی باشند، ابراز سپاسگزاری و قدرشناسی می‌تواند باعث بروز نتایج مثبتی در رابطه‌ی زناشویی شود. در بخش دیگری از این تحقیق آنها به این نتیجه رسیدند هر چه میزان قدردانی و سپاسگزاری بیشتر باشد، باعث مصون ماندن زن و شوهر از جدایی و بالا رفتن تعهد آنها در برابر تأثیرات منفی ارتباط ضعیف حین جر و بحث و دعوا می‌شود. از آن مهم‌تر اینکه تحقیقات ثابت کرده زمانی که زوج‌ها در یک الگوی جر و بحث منفی حضور دارند، ابراز قدردانی و سپاسگزاری می‌تواند به نوعی تأثیرات منفی این نوع تعامل را در ثبات زندگی زناشویی از بین ببرد.
(منبع: NHS)

چطور بعد از طلاق، عشقی ماندگار بیابیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ