پیشگیری از آب مروارید با مصرف این ویتامین

mousavi
یک جراح زیبایی چشم تاکید کرد: کارشناسان معتقند اگر افراد ویتامین C زیاد مصرف کنند امکان به تعویق افتادن ابتلا به آب مروارید در آنها بسیار زیاد است.

دکتر محمدرضا بشارتی، در تعریف بیماری آب مروارید گفت: به کدر شدن عدسی چشم، آب مروارید می‌گویند که در حقیقت بیشتر مواقع در افراد مسن اتفاق می‌افتد و سبب کاهش دید می‌شود.

عضو انجمن چشم پزشکی ایران، درباره افرادی که بیشتر در معرض آب مروارید قرار می گیرند اظهار کرد: بیماری آب مروارید به علل مادرزادی، بیماری‌های سیستامیک مثل دیابت، استفاده از دارو‌ها مثل کورتون، در معرض امواج اشعه ایکس قرار گرفتن مربوط می شود ودر حقیقت ریسک ابتلا در این افراد بیشتر است و همچنین تروما هم اگر به اطراف چشم برخورد کند ممکن است فرد مبتلا به آب مروارید شود.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، مصرف ویتامین C را در پیشگیری از آب مروارید موثر دانست و افزود: کارشناسان معتقند اگر افراد ویتامین C زیاد مصرف کنند امکان به تعویق افتادن ابتلا به آب مروارید در آنها بسیار زیاد است.

وی شانس ابتلا به آب مروارید را در سنین بالا بسیار بیشتر دانست و افزود: در جوانی هم ممکن است افراد آب مروارید بگیرند، اما بیشتر در دوران پیری اتفاق می افتد؛ همچنین بیماری آب مروارید به جنسیت مربوط نمی‌شود و برای همه افراد اعم از مرد و زن ممکن است پیش بیاید.

این جراح پلاستیک و زیبایی چشم، چکاب و معاینه چشم را توصیه کرد و گفت: توصیه ما این است که افراد وقتی به مرز سن 40 سالگی رسیدند به چشم پزشک برای چکاب آب مروارید مراجعه کنند و اگر مشکل خاصی دیده نشد هر چند سال یکبار معاینه شوند و اگر دچار کاهش بینایی شدند خیلی زود به پزشک برای درمان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: افرادی که دچار ضربه در ناحیه اطراف چشم شده اند توصیه ما این است که حتما برای معاینه به پزشک مراجعه کنند تا از آب مروارید پیشگیری کنند.

این متخصص، درمان آب مروارید را فقط با جراحی امکان پذیر دانست و گفت: آب مروارید درمان دارویی خاصی ندارد و درمان با جراحی چشم نیز صورت می‌گیرد و عدسی‌های داخل چشمی جای عدسی گذاشته می‌شوند و دید مریض بهبود پیدا می‌کند.

بشارتی تصریح کرد: آب مروارید بیماری است که در دوران پیری اکثر افراد را درگیر می‌کند و این بستگی به سن افراد دارد.

این جراح درمان آب مروارید را آسان خواند و اظهار کرد: آب مروارید عمل بسیار ساده است و باعث ایجاد عارضه‌ای در فرد نمی‌شود.

منبع: سینا

مطلب مرتبط:

مصرف روزانه‌‌ ویتامین می‌تواند خطر آب‌ مروارید را در مردان کاهش دهد

آیا تغذیه مناسب از آب مروارید پیشگیری می‌کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ