توضیح دکتر نوائی در مورد شیردهی بعد از پروتز سینه

دکتر غلامرضا نوائی متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی: آیا افرادی که قصد انجام پرتز سینه دارند، می توانند بعد از انجام این عمل بدون هیچ مشکلی شیردهی داشته باشند؟

 دکتر غلامرضا نوائی متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی:

حدود 90 تا 95 درصد موارد پروتز زیر سینه یا زیر عضله قرار می ­گیرد. به بیان دیگر در این نوع عمل سینه، جراح به بافت پستان ورود پیدا نمی کند و به بافت خراش یا صدمه­ای وارد نمی شود. به همین دلیل افرادی که این عمل جراحی یعنی پروتز سینه را انجام می دهند، هیچ مشکلی در شیردهی نخواهند داشت. اما در مورد افرادی که سینه هایشان را توسط عمل جراحی کوچک می کنند باید این نکته را بگویم که بین 40 تا 50 درصد موارد بعداز عمل قادر به شیردهی نیستند، چرا که در نوع عمل جراحی روی خود بافت سینه انجام می شود و ممکن است مقداری از مجاری شیری از بین برود.

آیا باید بعد از چند سال پروتز را مجدد تعویض کرد؟

این گفته در مورد پروتزهای دو نسل گذشته صادق بوده است، اما در حال حاضر در مورد پروتز های نسل سه و چهار که الان در بازار موجود است دیگر این گفته صحت ندارد. همچنین آماری که از این دسته از پروتز ها در حال حاضر موجود است این که بین 15 تا 20 سال نیاز به اقدام خاصی در این سال ها نیست. اما اگر فردی ادعا کرد که با توجه به اینکه از پروتز های نسل سه و چهار استفاده کرده است اما بعد از مدتی برای تعویض به پزشک مراجعه کرده است، باید بگویم این تعویض به گفته پزشک صورت نگرفته است و اگر تعویضی هم انجام شده باشد به این دلیل است که پرتز آسیب دیده یا سوراخ شده است که باید در این مواقع آن را تعویض کرد. در غیر این صورت اگر افراد بعد از عمل جراحی نکات را به خوبی رعایت کنند و مراقب های لازم را در حفظ و نگهداری پروتزها انجام دهند، دیگر نیازی به تعویض آنها نیست. پس می توان نتیجه­ گیری کرد، پروتزهای نسل جدید نیاز به تعویض ندارند و خیلی محکم و قوی هستند در طولانی مدت فقط با نظر بیمار عوض می شوند.

 دکتر غلامرضا نوائی متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی:

او مدیریت مرکز تخصصی جراحی‌های زیبایی سینه و شکم را برعهده دارد و عضو انجمن علمی جراحان عمومی ایران، عضو جامعه جراحان ایران و دارای گواهینامه لیزر جراحی وداخل عروقی از آلمان و دارای گواهینامه انجام باند معده‌ لاپاراسکوپی از دانشگاه تهران است.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188721983

09198272713

آدرس:یوسف آباد-  خیابان فتحی شقاقی – بین بیستون و چهل ستون – پلاک 74/1 – مرکز جراحی شقایق – طبقه دوم 

وب سایت: http://drnavaei.com
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ