توضیح دکتر محمدی در مورد جراحی بینی گوشتی

دکتر عادل محمدی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و پلاستیک بینی و صورت: زیباسازی بینی گوشتی یکی از مهارت های سخت و حساس برای جراح زیبایی می باشد. در واقع بینی گوشتی چگونه بینی است و مهارت ها و راه های قابل اجراء برای حصول یک بینی زیبا و کلاسیک چگونه می باشد.

دکتر عادل محمدی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و پلاستیک بینی و صورت: 

زیباسازی بینی گوشتی یکی از مهارت های سخت و حساس برای جراح زیبایی می باشد. در واقع بینی گوشتی چگونه بینی است و مهارت ها و راه های قابل اجراء برای حصول یک بینی زیبا و کلاسیک چگونه می باشد.

در توصیف بینی گوشتی باید قدری از ساختار پیکره بینی آشنایی داشته باشیم. سطحی ترین لایه آناتومیک بینی یعنی پوست دارای چندین کمپارتمنت یا جزء می باشد.لایه سطحی اپیدرم که پوشش اپی تلیومی دارد و دارای خلل و فرج خروج مو می باشد.

زیر لایه اپی درم لایه نرم بنام درم و سپس هیپودرم قرار گرفته است. در بیماران با بینی گوشتی اصولاً هر سه لایه ضخیم تر بوده و به انضمام اینکه در هیپودرم می تواند چربی بیشتری وجود داشته باشد. البته وجود چربی بیشتر هیپودرم باعث لغزندگی بیشتر لایه های سطحی می شود و برداشتن این لایه چربی در حین جراحی زیبایی بینی در کوچکترکردن بینی موثر می باشد.

بزرگی بینی همراه غضروف های ضخیم و بزرگ تحتانی باعث بزرگی بینی می شود و در حین جراحی زیبایی بینی قسمتی از غضروف مورد نظر برداشته و سپس در موقعیت مناسب سوچور می شود. در بیمارانی که تیپ بینی بزرگ دارند در صورتی که چربی زیر پوستی بیشتری داشته باشند و همچنین غضروف های تحتانی بزرگتر و ضخیم تر داشته باشند حین جراحی زیبایی بینی با حذف چربی زیرپوستی و ترمیم کردن (حذف غضروفی) اضافی تیپ بینی بیشتر جمع می شود و نتیجه عمل بهتر می باشد. اما در مورد بیماران گوشتی که فقط لایه پوست ضخیم است و چربی کمتر دارند و غضروف تحتانی کوچک دارند ضخامت کمتری برخوردار است نوک بینی کمتر جمع می شود. البته تکنیک های مختلف باریک کردن تیپ بینی و حذف غضروف تحتانی بینی باید به مقدار لازم و در حد کلاسیک و علمی باشد و حذف بیش از حد غضروف های تحتانی باعث کلا پس یا فرورفتگی پره بینی یا نامتقارن شدن نوک بینی می شود.

تورم بینی بعد از رینو پلاستی در افراد با بینی گوشتی بخاطر اینکه پوست ضخیم تر است بیشتر بوده و مدت مراقبت بعد از عمل هم برای آنها بیشتر است. چسب زدن بینی طی یک ماه اول و طبق صلاحدید پزشک در کم کردن تورم کمک کننده است. البته اندکس علمی در مورد چسب زدن وجود ندارد و این زمان بستگی به صلاحدید جراح دارد.

افتادگی نوک بینی بعد از عمل:

زاویه پایه بینی (کولوما) بالب از نیمرخ حدود 95 تا 105 درجه می باشد که در آقایان حدود 95 تا 100 درجه و در خانم ها تا 105 درجه هم می باشد. در مورد افراد دارای قد کوتاه می توان زاویه را کمی بیشتر هم در نظر گرفت ولی در افراد قد بلند زاویه مورد نظر خیلی زیاد نباشد.

تمهیدات جراح زیبایی بینی در حین عمل برای بالا بردن تیپ بینی و ماندگاری آن براساس اصول علمی  و تجربه جراح متکی می باشد و جراح با حذف بخشی از انتهای تیغه بینی یا سپتوم و نیز کاشت غضروف بین پایه بینی و بکار بردن انواع سوچورها تیپ بینی بالا می رود و جراح حین عمل عضله لبخند یا پایین آورنده تیپ بینی را ضعیف تر می کند تا بلافاصله بعد از عمل با لبخند زدن تیپ بینی پایین نیاید. عضله لبخند طی چندماه قدرت خود را بدست می آورد. از این رو بهتر است بیماران طی ماه اول از خندیدن زیاد پرهیز کنند.

البته با گذشت زمان طی سالیان متمادی بر اساس پدیده پیرشدن یا aging غضروف های بینی شل تر شده و عضلات و پوست قوام خود را از دست می دهند و قدری افتادگی بینی طی زمان عمر طبیعی می باشد.

دکتر عادل محمدی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و پلاستیک بینی و صورت: 

دارای بورد تخصصی پلاستیک بینی و صورت است، دکتر محمدی با انجام بیش از پنج هزار جراحی زیبایی بینی موفق و سایر جراحی‌های زیبایی صورت مانند پلک، ابرو، لیفت صورت و گردن انواع پروتز جزو سوابق درخشان ایشان است. دکتر محمدی در زمینه انجام رینوپلاستی انواع بینی‌های گوشتی، استخوانی و کج دارای ابتکارات علمی و عملی هستند و همچنین جراحی بدون درد و کبودی مشخص از ابتکارات ایشان است. وی همچنین در جراحی‌‌های شایع گوش و حلق و بینی مانند: لوزه، ترمیم پارگی پرده گوش و غیره دارای تجربیات فراوانی هستند.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

موبایل: 09128106707

آدرس: ولیعصر- نرسیده به ونک-ساختمان پزشکان آریا  

وب سایت: http://dradelmohamadi.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ