اقدامات لازم قبل از جراحی بینی که باید بدانید

دکتر خشایار احمدی متخصص گوش، گلو و بینی: آنالیز فتوگرافی‌های بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است که باید توسط جراح انجام شود. انجام یک آزمایش ساده خون است تا بررسی شود فرد بیماری یا مشکل خاصی نداشته باشد. همچنین فرد باید از نظر مشکلات انعقادی خون و کم‌خونی هم بررسی شود.

دکتر خشایار احمدی متخصص گوش، گلو و بینی:

آزمایش خون فراموش نشود!

آنالیز فتوگرافی‌های بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است که باید توسط جراح انجام شود. انجام یک آزمایش ساده خون است تا بررسی شود فرد بیماری یا مشکل خاصی نداشته باشد. همچنین فرد باید از نظر مشکلات انعقادی خون و کمخونی هم بررسی شود.

قبل از عمل، خوردن این داروها قطع شود!

باید بررسی شود که بیمار از داروی خاصی استفاده نمی‌کند یا بیماری مزنی ندارد، چراکه در بعضی اوقات مراجعه کنندگان داروهای خاصی مصرف می‌کنند. به‌عنوان مثال به مدت طولانی از گروه خانواده داروی آسپیرین مثل آسپیرین، دیکلوفناک، ایبوپروفن یا بعضی ویتامین‌ها مثل ویتامین‌E استفاده می‌کنند. باید توجه داشته باشیم که این دسته از داروها و برخی داروهای دیگر که به آن‌ها اشاره‌ای نشده است، مصرف‌شان میزان انعقاد خون را معمولا طولانی‌تر از حد طبیعی می‌کند، بنابراین باید یک بررسی دقیق در این زمینه صورت گیرد. همچنین مصرف برخی داروها باید بین یک هفته تا سه هفته قبل از عمل جراحی قطع شوند. به‌طور کلی هرگونه داروی خاصی که قبل از عمل مصرف می‌شود را باید حتما به جراح اطلاع دهید. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که برخی دختران یا پسرانی که دچار آکنه‌های التهابی یا جوش‌های التهابی هستند از دارویی مثل آکوتان یا راکوتان استفاده می‌کنند. نکته بسیار مهم این است که بین سه تا 6 ماه بعد از قطع مصرف این دارو باید عمل جراحی صورت گیرد، در غیر این صورت ممکن است جای اسکار عمل به‌طور سنگین باقی بماند. حتی داروهای ضدبارداری مثل LD و HD ممکن است بیمار را  دچار مشکلات انعقادی کنند. مصرف طولانی‌مدت از الکل یا سیگار هم ملاحظات خاص خود را دارند که باید در این زمینه با پزشک مشورت شود.

دکتر خشایار احمدی متخصص گوش، گلو و بینی: متولد بهمن ماه سال ۱۳۵۵ در شهر تهران است. وی پس از گذراندن دانشنامه پزشکی در شهر تهران موفق به اخذ دانشنامه تخصصی (بورد تخصصی) رشته گوش، گلو و بینی از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور شد. ایشان دارای تالیفات و مقالات متعدد در زمینه رشته تخصصی جراحی گوش ، گلو و بینی و جراحی پلاستیک بینی و صورت و جراحی آندوسکوپی  بینی و سینوس ها می باشد که تعدادی از آن تحقیقات به عنوان افتخار ملی در کشورهای مختلف اروپایی و امریکا به صورت سخنرانی بیان شده اند. ایشان با توجه به برگزاری و شرکت در کنگره های جراحی پلاستیک بینی و صورت،داخل و خارج از کشور و  انجام عمل های جراحی متعدد در حوزه جراحی پلاستیک بینی و صورت و همچنین جراحی آندوسکوپی   سینوس ها ، افتخار دارد در این زمینه به مردم شریف ایران زمین ارائه خدمت نماید.

جهت ارتباط با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122740951

09109991005

09197258700

آدرس: خیابان پاسداران- اواسط بوستان نهم- پلاک 117- طبقه سوم

وب سایت:

ideal-face.com

ideal-face.ir

facebook.com/idealnose

avin.beauty.center

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ