چه قرص های لاغری برای چه کسانی مناسب هستند؟

پانته آ توتونپیان
در این مطلب قرص های لاغری مورد تایید رو که از سازمان های جهانی مثل FDA تاییدیه گرفتند یا در جهان مورد استفاده هستند معرفی می کنیم.

این روزها فروش قرص های لاغری ای  که بر لاغری یا تاثیری ندارند یا تاثیر مخربی بر سامتی دارند، به تجارتی پرسود برای شیادان تبدیل شد است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که قرص های لاغری مورد تایید رو که از سازمان های جهانی مثل FDA تاییدیه گرفتند یا در جهان مورد استفاده هستند معرفی کنیم.

اورلیستات (زنیکال یا ونوستات)

قرص لاغری اورلیتسات (زنیکال) با کاهش جذب چربی باعث لاغری می شود. از آثار جانبی این دارو می توان به مدفوع چرب اشاره کرد. این دارو در سال 2007 توسطFDA مورد تایید قرار گرفت. درسال2010 FDA نسخه تجدیدنظر شده این دارو را با نام تایید کرد که در آن به خطراتی که این دارو برای کبد دارد اشاره شده است. از 40میلیون مصرف کننده این دارو، 13مورد آسیب های شدید کبدی را گزارش کرده‌ اند.

لورکارسرین ( بلویک یا زنیکال)

قرص لورکارسرین یا بلویک درسال2012 برای درمان اضافه وزن و بیماری های وابسته تایید شد. ویژگی بارز آن، بی خطری نسبتا بالای آن است. بیمارانی که با لورکارسرین درمان می شدند در پایان سال اول حداقل 8.2درصد از وزن خود را کم کردند و قرص لاغری لورکارسرین باعث کاهش دورکمر، BMI و کلسترول، کلسترولLDL و تریگیلیسیرید شد. این قرص افزایش ضربان قلب یا فشار خون را در پی نداشت. اما سردرد، سرگیجه و تهوع متداول ترین آثار جانبی آن است.

متفورمین

در افرادی که دارای دیابت قندی نوع دو هستند، داروی متفورمین می تواند به کاهش وزن کمک کند. متفورمین میزان گلوکز جذب شده توسط کبد را محدود کرده و از این طریق باعث لاغری می شود.

 پرامیلاتید

پرامیلاتید (سیمیلین) یکی از دیگر داروهایی است که برای درمان دیابت تزریق می شود و باعث تاخیر در تخلیه معده و ایجاد احساس سیری می شود. هم اکنون این دارو فقط برای استفاده همراه با انسولین در دیابتی ها تایید شده و تحقیقات برای مصرف آن به عنوان داروی ضد چاقی در افراد غیردیابتی به تازگی شروع شده است.

کلام آخر

ما تمام سعی خود را داشتیم که در این مقاله در مورد تاثیرات، مزایا و مضرات قرص های لاغری مورد تایید، با دید علمی بنگریم. در انتها باید اشاره کنیم که مصرف قرص های لاغری حتما باید با تجویز پزشک مصرف شود. و حتی المقدور داروخانه های معتبر محلی باشند که برای تهیه قرص ها به آن مراجعه می کنید. بدانید داروهای لاغری تقلبی و غیرمجاز بعضا از عطاری ها سردرمی آورند!

با اپلیکیشن آی برتر، معتبرترین داروخانه ها را در خیابان، محله و شهر خود پیدا می کنید!

این برنامه را می توانید کاملا رایگان از لینک های زیر دانلود کنید:

دریافت و نصب نسخه اندروید اپلیکیشن iBartar از کافه بازار

 دریافت و نصب نسخه iOS اپلیکیشن iBartar از مایکت

دریافت و نصب نسخه iOS اپلیکیشن iBartar از اپ استور

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ