پولیپ و درمان آن از زبان دکتر فهزادی

دکتر عباسعلی فهزادی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی پلاستیک صورت: پولیپ بافتی اضافه ای است که از مخاط بینی به اصطلاح آویزان می شود. به بیان دیگر اگر مخاط (لایه پوشاننده داخل بینی)، بیش از حد نرمال رشد کند، بافت اضافی داخل بینی به وجود خواهد آمد که پولیپ نام دارد.

دکتر عباسعلی فهزادی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی پلاستیک صورت:

پولیپ بافتی اضافه ای است که از مخاط بینی به اصطلاح آویزان می شود. به بیان دیگر اگر مخاط (لایه پوشاننده داخل بینی)، بیش از حد نرمال رشد کند، بافت اضافی داخل بینی به وجود خواهد آمد که پولیپ نام دارد. اکثر افرادی که دچار پولیپ می شوند با علائمی از جمله سر درد،کاهش حس بویایی، خلط پشت حلق، بوی بد دهان یا خارش بینی و چشم مواجه هستند.

با این حال باید بررسی شود که پولیپ از چه نوعی است و با کمک آندوسکوپی تشخیصی، سی تی اسکن و تست های آلرژی می توان این مشکل را بررسی کرد. همچنین باید تشخیص داده شود که پولیپ از چه نوعی است چرا که طبق نوع پولیپ نوع درمان را مشخص می کنیم. یکی از روش های درمانی دارو درمانی است و در بعضی مواقع نیاز است جراحی صورت گیرد. با این حال برای تعیین نوع درمان پزشک باید بعد از بررسی های لازم تصمیم گیری کند. یکی از روش های جراحی آندوسکوپی است. معمولا پولیپ بینی با سینوزیت همراه است که می توان همزمان جراحی آندوسکوپی سینوس را نیز انجام داد.

اگر پولیپ درمان نشود، چه عوارضی به همراه دارد؟

ممکن است پولیپ رشد کند و  تمام محفظه بینی را بگیرد و  بیمار با انسداد بینی مواجه شود. همینطور درد سینوس ها و احساس پری باعث اختلال در تهویه مخاط سینوس می شود و تهویه این بخش  را مختل می کند که در این مواقع باید هر نوع انسداد برطرف شود. همچنین ممکن است باعث بروز سینوزیت‌های مکرر یا مزمن شود و فرد را با مشکلات تنفسی در خواب مواجه کند.

دکتر عباسعلی فهزادی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی پلاستیک صورت:

دکتر عباسعلی فهزادی فارغ‌التحصیل دانشکده پزشکی شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و فارغ‌الدوره فلوشیپ فوق تخصصی اتولوژی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. سابقه بیش از بیست سال درمان بیماران با رویکرد طب کل نگر و اعمال جراحی‌های بینی و پلاستیک صورت و اندوسکوپی سینوس را دارد.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188886026

02188652371

02188652372

آدرس:تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، کوچه والی نژاد، پلاک ۵۴، ساختمان سینا، طبقه ۲، واحد۲۰۲

وب سایت:drfahzadi.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
حمید

حمید

1395-03-03 - 08:05 پاسخ

باتشکر وسپاس فراوان نکات بسیا ر عالی وخوب بود