انواع جدید بالون‌های معده

mousavi
دکتر فرزاد فرامرزی فوق تخصص گوارش و کبد و آندوسکوپی: در بالن هوا به‌دلیل سبکی، علائم اولیه شامل درد و تهوع بسیار خفیف‌تر است، منتها از لحاظ میزان کاهش وزن‌ چه بسا ممکن است در بالن مایع به‌دلیل سنگینی بیشتر بالن، احساس کاهش اشتها و درنهایت کاهش وزن بیشتر هم باشد.

دکتر فرزاد فرامرزی فوق تخصص گوارش و کبد و آندوسکوپی:

1. endball(بالون مخلوط مایع هوا):

این نوع بالون ساخت کشور فرانسه با قابلیت ماندگاری تا 9ماه و قابلیت پر شدن  همزمان با مخلوط مایع و هوا بوده که سبب کاهش عوارض ابتدایی شامل تهوع و استفراغ و درد می‌شود درنتیجه تحمل آن برای بیمار راحت‌تر می‌شود.

2. spatz

بالون قابل تنظیم از طریق آندوسکوپی ساخت کشور آمریکا با قابلیت ماندگاری تا یک‌سال که از مزایای این نوع بالون تنظیم آن از طریق آندوسکوپی بوده که به پزشک اجازه می‌دهد ابتدا بالون را با حجم کمتری از مایع پر کند و در طول یک‌سال براساس اشتهای بیمار حجم آن را از طریق آندوسکوپی کم و زیاد کند به‌همین دلیل عوارض ابتدایی شامل تهوع و درد به حداقل می‌رسد و در ضمن بیمار می‌تواند در هر زمان که احساس کرد معده‌اش به حجم قبلی بالون عادت کرده است نسبت به افزایش حجم آن از طریق آندوسکوپی اقدام کند. تاکنون‌500 ‌بالون از این نوع گذاشته شده و نتایج خوبی که شامل کاهش تهوع و استفراغ و درد و کاهش وزن بیشتر نسبت به بالون‌های 6ماهه بوده به دست آمده است.

تفاوت بالن مایع و بالون هوا چیست؟

در بالن هوا به‌دلیل سبکی، علائم اولیه شامل درد و تهوع بسیار خفیف‌تر است، منتها از لحاظ میزان کاهش وزن‌ چه بسا ممکن است در بالن مایع به‌دلیل سنگینی بیشتر بالن، احساس کاهش اشتها و درنهایت کاهش وزن بیشتر هم باشد.

مقایسه بالون مایع و هوا برای اولین‌بار در دنیا توسط دکتر فرامرزی!

این مقایسه که برای اولین‌بار در دنیا انجام شده بالون‌های مایع و هوا را از جهت عوارض (درد و تهوع و استفراغ در روزهای ابتدایی) و کاهش وزن نهایی بررسی کرده است. با‌توجه به این مطالعه اگرچه عوارض اولیه در بالون‌های هوا کمتر بوده ولی کاهش وزن نهایی در بالون‌های مایع به‌طور متوسط‌10‌الی 15کیلوگرم بیشتر است.

آیا احتمال آلودگی و انتقال بیماری از طریق آندوسکوپی وجود دارد؟

این جور موارد مطرح شده در‌مورد آندوسکوپی چیز تازه‌ای نیست در ارتباط با آندوسکوپی پزشکان گوارش همگی پس از هر بار استفاده از دستگاه آن را به مدت کافی در ماده ضد‌عفونی‌کننده دکونکس قرار می‌دهند که هر‌گونه آلودگی احتمالی ازجمله انواع هپاتیت‌ها و ایدز و سایر آلودگی‌ها را از بین می‌برد در ارتباط با پنس‌های بیوپسی بهتر است از پنس‌های یکبار مصرف استفاده شود یا حداقل پس از شست‌وشوی کافی به مدت 20‌دقیقه داخل محلول ضد‌عفونی قرار داده شود.

دکتر فرزاد فرامرزی فوق تخصص گوارش و کبد و آندوسکوپی:

دکتر فرزاد فرامرزی فوق تخصص گوارش و کبد و آندوسکوپی و نفر سوم بورد فوق تخصصی گوارش کشور در سال 1384 با سابقه بیش از 6سال عضویت در هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی. تا کنون نزدیک به 6800عمل بالون معده توسط دکتر فرامرزی انجام شده است عمل بالون معده، یک عمل سرپایی و از طریق آندوسکوپی است که نیاز به بیهوشی و بستری ندارد. روش بالون، یک روش کاملا علمی است که در تمامی جهان و به مدت طولانی است که انجام می‌شود. مشاوره‌های قبل از عمل بالون در کلینیک‌ ملاصدرا انجام می‌شود. جهت تعیین وقت مشاوره و آندوسکوپی وکولونوسکوپی همه روزه از ساعت 9صبح تا 9شب با شماره‌های کلینیک ملاصدرا تماس حاصل فرمایید.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02188614192  

تلفن: 02188614191

آدرس: مطب ملاصدرا: خیابان ملاصدر، بالاتر از بیمارستان بقیه اله، پلاک212، طبقه دوم، واحد6 

وب سایت: www.balloontehran.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ