نکاتی که باید والدین بدانند تا دندان کودک‌شان سالم بماند

zahra
دکتر بهروز فارسی، جراح و دندانپزشک زیبایی: اگر سلامت دندان‌های کودک‌تان برای‌تان اهمیت دارد، برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌هایش، دندان‌های او را پس از هر با تغذیه با یک پارچه مرطوب و تمیز پاک کنید. در 8ماهگی، خوردن قند باعث ایجاد پوسیدگی شدید دندان نوزاد می‌شود. در 18ماهگی حتما کودک را برای چکاپ نزد متخصص دندانپزشکی اطفال ببرید.

دکتر بهروز فارسی، جراح و دندانپزشک زیبایی:

 

اگر سلامت دندان‌های کودک‌تان برای‌تان اهمیت دارد، برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌هایش، دندان‌های او را پس از هر با تغذیه با یک پارچه مرطوب و تمیز پاک کنید. در 8ماهگی، خوردن قند باعث ایجاد پوسیدگی شدید دندان نوزاد می‌شود. در 18ماهگی حتما کودک را برای چکاپ نزد متخصص دندانپزشکی اطفال ببرید.

یکی از راه‌های آشناسازی کودکان با مواد غذایی‌ای که باعث ایجاد پوسیدگی در دندان‌های‌شان می‌شود، شرکت دادن آنها در مشاوره‌های دندانپزشکی است.

مرکز دندانپزشکی فوق تخصصی لبخند کودک من با بهره‌مندی از کادری متخصص، اقدام به برگزاری این دوره‌های مشاوره کرده است.

عزیزانی که قصد شرکت در این مشاوره‌ها را دارند از قبل با مرکز تماس گرفته و هماهنگ کنند.

 پوسیدگی دندان در کودکی!

متداول‌ترین بیماری‌هایی که اطفال درگیر آن می‌شوند ماجرای پوسیدگی دندان است که تشخیص تخصصی آن برای هر دندانپزشکی ساده نیست.

باتوجه به اینکه دندان قابلیت ترمیم خود را ندارد، همراه با غذا خوردن، باکتری‌هایی که روی دندان قرار می‌گیرند با ایجاد اسید باعث خرابی دندان می‌شوند.

یکی از عواملی که موجب خرابی دندان می‌شود پلاک میکروبی است. در توضیح پلاک باید گفت از مخلوط ژلاتین که حاوی آب، پروتئین بزاق و باکتری‌های مرده است، به وجود می‌آید. باکتری‌های موجود در دهان با انرژی‌هایی که از کربوهیدرات‌ها و قندها به‌دست می‌آورند و نیز با چندین ماده سمی، پلاک دندان را می‌سازند. این مواد پیش‌ساز محصولات تخمیر اسیدی به‌شمار می‌آیند. درواقع وقتی که PH محیط دهان به کمتر از ۵/۵ برسد و دهان اسیدی شود، باکتری‌های ایجادکننده پوسیدگی سبب پوسیدگی دندان می‌شوند.

عواملی که باعث پوسیدگی دندان کودکان می‌شوند:

  استفاده زیاد از شیرینی‌های مصنوعی مانند قند و شکر

  مصرف مکرر مواد غذایی به‌خصوص شکلات و شیرینی

  استفاده بی‌رویه از آجیل و تنقلات بدون آنکه سر موعد مسواک بزنیم

  مصرف آبی که مقدار فلوراید آن کافی نیست.

– رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان همچنین چکاپ‌های منظم در دندانپزشکی اطفال

چطور از پوسیدگی دندان جلوگیری کنیم؟!

راهی جدی برای جلوگیری از خرابی دندان جلوگیری از خوردن انواع شیرینی‌ها و استفاده منظم از سبزیجات و میوه‌هاست همچنین استفاده از مسواک بعد از هر وعده غذایی است.

دکتر بهروز فارسی، جراح و دندانپزشک زیبایی:

دکتر فارسی فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی جراح برجسته و دندانپزشک زیبایی با سالها تخصص و تجربه در مجامع بین المللی در ایران و امارات و کانادا می باشند. تخصص ویژه و انحصاری دکتر فارسی ایمپلنت های بدون نیاز به جراحی می باشد که نام ایشان را مطرح کرده است. خدماتی که در مطب دکتر بهروز فارسی انجام می پذیرد: کاشت دندان (ایمپلنت) بدون جراحی که انحصارا دکتر فارسی در ایران به انجام می رسانند- پرکردگی و روکش های سرامیکی، کامپوزیتی و زیبایی- رفع بلندی و کوتاهی و بد رنگی و فاصله بین دندانها در یک جلسه با ونیرهای کامپوزیتی- طراحی لبخند بنا به شکل و فرم صورت با لومینرهای سرامیکی بدون تراش – ارتودنسی ثابت، متحرک، مرئی، سرامیکی، داخلی دهانی- درمانهای ریشه و لثه – درمان اطفال با جایزه ویژه- رفع بوی بد دهان- پروفیلاکسی و فلوراید تراپی برای جلوگیری از پوسیدگی- در مطب دکتر فارسی مشاوره، ویزیت و رادیوگرافی کامپیوتری به صورت رایگان انجام می پذیرد.

شما عزیزان می توانید جهت ارتباط با مطب دکتر فارسی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02122268540 

تلفن: 02122269850 

آدرس: تهران . شریعتی. ابتدای ظفر. نبش کوچه صبر.پ1. واحد1

وب سایت: Dr.BehrozFarsi

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ