مزیت داشتن سبیل برای آقایان

zahra
دکتر داریوش دائر، متخصص پوست و مو: در گذشته داشتن سبیل حالتی از مردانگی و وجه تمایز مردان بود و حتی در بعضی جوامع، به‌عنوان اعتبار و شخصیت مرد در‌نظر گرفته می‌شد. با‌توجه به تغییر آداب و رسوم و عرف جامعه، داشتن سبیل دیگر مانند سابق مزیت نیست، اما با این حال سبیل تاثیر مثبتی روی سلامت، به‌خصوص سلامت پوست و مو، دارد. برخی متخصصان معتقدند سبیل مردها در مقابل آفتاب نقش حفاظتی دارد و این موضوع را تایید می‌کنند.

دکتر داریوش دائر، متخصص پوست و مو:

دانستنی‌هایی در‌مورد سبیل

در گذشته داشتن سبیل حالتی از مردانگی و وجه تمایز مردان بود و حتی در بعضی جوامع، به‌عنوان اعتبار و شخصیت مرد در‌نظر گرفته می‌شد. با‌توجه به تغییر آداب و رسوم و عرف جامعه، داشتن سبیل دیگر مانند سابق مزیت نیست، اما با این حال سبیل تاثیر مثبتی روی سلامت، به‌خصوص سلامت پوست و مو، دارد. برخی متخصصان معتقدند سبیل مردها در مقابل آفتاب نقش حفاظتی دارد و این موضوع را تایید می‌کنند. از آنجا که آقایان ساعت‌های بیشتری از روز را بیرون از خانه سپری می‌کنند و ممکن است مدت‌ها در برابر اشعه خورشید قرار بگیرند، ریش و سبیل صورت‌شان را می‌پوشاند و از آن در برابر آفتاب محافظت می‌کند. این موضوع به‌ویژه برای افرادی که از کرم‌های ضدآفتاب استفاده نمی‌کنند، اهمیت بیشتری دارد. علاوه بر این در برخی مناطق ایران آفتاب بیشتری وجود دارد و افرادی مانند کشاورزان و دامداران مجبورند ساعت‌ها بیرون از خانه کار کنند. در این شرایط که امکان استفاده از کرم‌های ضدآفتاب وجود ندارد، توصیه می‌شود آقایان با کمک ریش و سبیل‌ها یک سپر محافظتی خوب در مقابل آفتاب ایجاد کنند.

توضیحاتی در‌مورد کاشت سبیل

در‌مورد کاشت سبیل باید گفت برخی افراد سبیل‌های کم‌پشتی دارند و شاید برای متراکم کردن موهای صورت به فکر استفاده از روش‌هایی مانند کاشت سبیل باشند. با این حال تا زمانی که جنبه زیبایی به‌صورت حاد مطرح نباشد، کاشت سبیل توصیه نمی‌شود. برای کاشت سبیل از موهای بالای سر، بناگوش و پشت سر استفاده می‌شود. این موها از نظر جنس، ضخامت، تراکم و سرعت رویش با موهای سبیل تفاوت دارند، در‌نتیجه بعد از کاشت، بافت متراکمی ایجاد نمی‌کنند و سبیل یک‌دست نمی‌شود.

دکتر داریوش دائر، متخصص پوست و مو:

دکتر داریوش دائر پس از تکمیل دوره پزشکی عمومی، تحصیلات دوره تخصصی را در رشته بیماری‌های پوست و مو به پایان رساند و پس از کسب بورسیه انجمن متخصصان پوست امریکا در سال2007 ، به کشور بازگشت و به درمان بیماران و فعالیت‌های علمی و عملی پرداخت. تشخیص و درمان بیماری‌های پوست و مو، درمان‌های لیزری بیماری‌های پوست و مو، فعالیت‌های مرتبط با زیبایی از قبیل میکرودرم ابریژن، تزریق ژل، تزریق بوتاکس، تزریق چربی اتولوگ‌، مزو‌تراپی و روش جدید  prp‌و جراحی‌های گوناگون پوستی و زیبایی جزء حوزه‌های موردعلاقه دکتر دائر بوده و از‌سوی دیگر به‌دلیل گرایش به سوی بیماری‌های مو از فعالان و پژوهشگران این موضوع بوده و پس از کسب تجربه و درمان موارد متعددی از بیماران مبتلا به طاسی سر با روش‌های FIT‌و FUT ‌و ترکیبی از روش جدید و پیشرفته پیوند مو   که به اختصار تحت عنوانSAFERشناخته می‌شود را برای نخستین‌بار در کشور بنیانگذاری کرد.

برای ارتباط با دکتر داریوش دائر می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122585705

آدرس:‌ پاسداران خیابان بوستان نهم نبش خیابان پایدار فر پلاک 122 طبقه اول کلینیک آتیه

وب سایت: www.drdaer.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ