بهترین درمان واریس چه درمانی است؟

دکتر آرش محمدی توفیق، فوق تخصص جراحی عروق: امروزه بهترین درمان واریس اندام تحتانی درمان‌های کم‌تهاجمی با لیزر یا RF است و اغلب نیازی به انجام جراحی باز نیست، اما در برخی موارد که واریس شدید باشد یا بیمار برای درمان دیر به پزشک مراجعه کند، ممکن است جراحی اجتناب‌ناپذیر باشد.

دکتر آرش محمدی توفیق، فوق تخصص جراحی عروق:

امروزه بهترین درمان واریس اندام تحتانی درمان‌های کم‌تهاجمی با لیزر یا RF است و اغلب نیازی به انجام جراحی باز نیست، اما در برخی موارد که واریس شدید باشد یا بیمار برای درمان دیر به پزشک مراجعه کند، ممکن است جراحی اجتناب‌ناپذیر باشد. توضیح داده شد که واریس بعد از درمان معمولا عود نمی‌کند و تنها در صورتی ممکن است درمان با مشکل مواجه شود که درمان به‌درستی صورت نگرفته باشد یا بیمار نکات ایمنی لازم بعد از عمل را رعایت نکرده باشد. یکی از شایع‌ترین شکایاتی که بیماران دررابطه با عروق اندام تحتانی‌شان دارند، عروق آبی تیره یا بنفش رنگی است که به شکل شاخه‌شاخه و عنکبوتی روی سطح پوست‌شان ظاهر می‌شود. این رگ‌ها بیشتر اوقات در اندام تحتانی‌شان نمایان شده و بیشتر خانم‌ها متوجه این مسئله می‌شوند. البته این رگ‌ها ممکن است در طول زمان کمی برجسته و بزرگ‌تر شوند. عروق عنکبوتی شکل ظاهری نامناسبی روی پوست ایجاد می‌کنند که بیمار را به‌فکر چاره و راه درمان می‌اندازند.

لیزر واریس:

واریس به گشاد و پیچ‌درپیچ شدن رگ‌های اندام تحتانی گفته می‌شود که می‌تواند ناشی از نارسایی دریچه‌های وریدی در قسمت‌های مختلف اندام باشد. این بیماری عروقی پیشرونده است و علاوه بر درد شدید خصوصا بعد از ایستادن طولانی و ظاهر زشت به‌تدریج شدیدتر می‌شود و منجر به بروز عوارض وخیمی می‌شود. این عوارض شامل لخته شدن خون در رگ‌ها و عوارض بعدی مرتبط با آن، تغییر رنگ پوست ساق پا به رنگ قهوه‌ای و سپس سیاه، ورم شدید پاها و زخم‌ها بهبود نمی‌یابد و با خون‌ریزی همراه ‌است. درمان واریس جهت جلوگیری از عوارض فوق الزامی است.

درمان واریس به 2 راه مقدور است:

  1. جراحی باز
  2. جراحی با اشعه لیزر یا RF

در جراحی باز، بیمار بستری و در اتاق عمل تحت بیهوشی رگ‌های واریس از بدن خارج می‌شوند ولی در روش عمل لیزری نیازی به بیهوشی و برش جراحی نیست. روش درمان با لیزر در حال حاضر روش انتخابی و بهترین روش درمان واریس محسوب می‌شود؛ یک عمل سرپایی است و نیاز به بستری ندارد. در آن رگ از کشاله ران تا غوزک پا از داخل ورید لیزر شده و منجر به بهبود سریع واریس می‌شود. این روش طی دو تا سه جلسه سرپایی باعث بهبود کامل می‌شود و نیاز به بستری ندارد. معمولا بیمار روز بعد به کار عادی خود بازمی‌گردد. جوراب واریس با تجویز پزشک در جلوگیری از بروز عوارض کاربرد دارد ولی روش درمانی نیست. 

دکتر آرش محمدی توفیق، فوق تخصص جراحی عروق:

دکتر آرش محمدی توفیق، فوق تخصص جراحی عروق است. او بورد تخصصی جراحی عمومی را دانشگاه پاریس IV (پیر و ماری کوری) زیر نظر پرفسور کیفر از برجسته ترین جراحان عروق دنیا است. او همچنین فلوشیپ جراحی میکروسکپی را از پاریس اخذ کرد. در حال حاضر در کنار آموزش دستیاران تخصصی رشته جراحی به درمان انواع بیماری‌های عروقی، جراحی انواع سرطان‌ها، انواع جراحی‌های میکروسکپی‌، لیزر واریس و ضایعات عروقی و انواع جراحی‌های دیگر در حیطه جراحی عمومی (تیرویید‌، پستان، ترمیمی) مشغول است. دکتر آرش محمدی توفیق، عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات لیزر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو کمیسیون تخصصی جراحی عروق اداره کل پزشکی قانونی استان تهران است. او در کتاب مرجع جراحی عروق اروپایی عهده‌دار نگارش یکی از فصول بود که در اواخر سال 2011 به چاپ رسید.

شما می توانید جهت ارتباط با مطب دکتر آرش محمدی توفیق، با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02188736192

موبایل: 09198197165

آدرس: تهران- میدان آرژانتین- اول خیابان بخارست (‌احمد قصیر‌)- خیابان هجدهم‌- ساختمان پزشکان ۶ 

وب سایت:  dr-tofigh.com

varicecilinic

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ