با سایر عواملی که باعث تخریب سلامت موها می‌شود، آشنا شوید!

دکتر نازیلا یعقوبی، پزشک پوست و مو : موهایی که درمعرض رنگ، فر و همزمان آسیب‌های مکانیکی قرار می‌گیرند، درواقع آسیب‌های متعددی را همزمان دریافت می‌کنند و تخریب گسترده‌ای دارند. در این قبیل موها حالت‌دهنده‌ها درصورت به‌کارگیری مرتب و منظم و درست نقش محافظتی واقعی و خوبی خواهند داشت.

دکتر نازیلا یعقوبی، پزشک پوست و مو :

  • نور ماورای بنفش خورشید در تابش مستقیم سبب آسیب به کوتیکول می‌شود که تا حدودی شبیه روش رنگ‌بری است. پروتئین‌های کراتین در این حالت آسیب می‌بینند و مو به‌تدریج ضعیف و خشک می‌شود. نور آفتاب سبب شکستن پیوندهای پروتئینی می‌شود.

 همچنین گرچه مو بسیار مستحکم و قوی است ولی برس و شانه بیش از حد به‌خصوص بر موهای خیس می‌تواند سبب آسیب شود. شانه‌های پلاستیکی بیشتر و برخی شانه‌های فلزی در این آسیب نقش بیشتری دارند. برس و شانه زدن برعکس مسیر رویش مو به‌شدت خطرناک است، این کار سبب آسیب شدید به فلس‌های کوتیکول می‌شود. در نوبت بعدی شانه، آنها کنده یا پاره می‌شوند و هیچ راه‌حلی برای ترمیم و درمان آنها وجود ندارد. آثار این عمل برای مدت مدیدی باقی می‌ماند. درحقیقت شانه زدن برعکس مهم‌ترین آسیب مکانیکی مو است.

  • موهایی که درمعرض رنگ، فر و همزمان آسیب‌های مکانیکی قرار می‌گیرند، درواقع آسیب‌های متعددی را همزمان دریافت می‌کنند و تخریب گسترده‌ای دارند. در این قبیل موها حالت‌دهنده‌ها درصورت به‌کارگیری مرتب و منظم و درست نقش محافظتی واقعی و خوبی خواهند داشت.
  • سشوار کردن، اتو کردن و سایر ابزار‌های حرارتی دیگر سبب کاهش رطوبت مو می‌شوند. به‌سبب حرارت بالا آب موجود در موها به‌جوش آمده و سبب می‌شوند از روی تار موی صاف شده بخار متصاعد شود. به‌واسطه این عمل مو ضعیف شده و حتی کامل می‌شکند. هیچ درمانی برای موی آسیب‌دیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از حرارت زیاد وجود ندارد.

نکته!

پوشش مو به‌طورکامل با حالت‌دهنده‌ها شاید سبب کاهش بروز موخوره شود.

چطور این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم؟!

اگر قبل از بروز آسیب از روش‌های حمایتی و پیشگیرانه به میزان کافی و مناسب استفاده شود، آسیب‌ها به حداقل می‌رسد. استفاده ازحالت‌دهنده‌ها به‌طور مناسب و پی‌در‌پی بسیار موثر است و سبب می‌شود کوتیکول سالم بماند. پرهیز از همه پروسه‌های شیمیایی به‌طور طولانی‌مدت و استفاده پیشگیرانه از حالت‌دهنده‌ها بهترین راه دفع یا عدم بروز آسیب در مو است. برای افرادی که به ‌مدت طولانی با انواع روش‌ها به موهای خود آسیب زده‌اند، جدا توصیه بر عدم دستکاری بیشتر برای مدت بسیار طولانی و مشاوره با پزشک و استفاده از حالت‌دهنده‌‌ها را دارم.

دکتر نازیلا یعقوبی، پزشک پوست و مو :

فارغ‌التحصیل پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانش‌آموخته رشته پوست و زیبایی از مراکز داخل و خارج از کشور است. مدرک پوست و زیبایی را از انستیتو جراحان زیبایی و مراکز زیبایی کانادا دریافت کرده‌ است. وی مدت ١٥‌سال است که در این زمینه فعالیت دارد و در زمینه انواع روش‌های زیبایی‌، رفع عیوب صورت‌، لیفت‌های غیرجراحی‌، جوانسازی مدرن و روش‌های مختلف  درمان مشکلات مو و ‌‌جدیدترین متد‌ها را ارائه می‌دهد.

جهت ارتباط با دکتر نازیلا یعقوبی می‌توانید با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02177883325

آدرس: ضلع جنوب‌غربی فلکه اول تهرانپارس، پلاک‌12، طبقه دوم، واحد‌6


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ