خــوراک دال چه خواصیتی دارد؟

غزاله ذوالفقاری
با الو دکتر به سادگی ازابتلا به بیماری ها پیشگیری کنید

کاهش دردهای مفصلی با گوجه فرنگی

طعم و رنگ گوجه فرنگی  موجود در این خوراک دال عدس موجب افزایش اشتهای اعضای خانواده میشود. به این ترتیب با کمک این غذا به راحتی میتوانید افراد بدغذا یا بیاشتها را که تمایل زیادی به خوردن خوراک از خود نشان نمیدهند، تحریک کنید تا سر سفره بیایند. در کنار این مورد اعضای خانواده شما  با مصرف این غذا که بخش زیادی از آن را اسفناج، هویج و کره گیاهی تشکیل داده میتوانند علاوه بر درمان کندی عملکرد رودهها و دستگاه  گوارش از ابتلا به دردهای مفصلی و استخوانی نیز پیشگیری یا روند رشد این بیماریها را در بدن کنترل کنند.

تقویت اعصاب با پیاز

درمانگران طب آیورودا بر این باورند که پیاز یکی از مفیدترین سبزیها برای پیشگیری از بروز سکته قلبی و مغزی است. از دیدگاه این درمانگران پیاز در هر 3 حالت  خام، سرخ شده و پخته میتواند از بروز لختههای خون در عروق خونی جلوگیری کند. ترکیب پیاز، عدس و اسفناج در این غذای گیاهی ترکیب مناسبی را به وجود میآورد که میتواند در عین حال که مهمترین فاکتورهای بروز بیماریهای قلبی مانند رسوب مواد زائد در عروق خونی و تنشها و استرسهای روزمره را از افرادی که دستکم دوبار در هفته از دال عدس پاکتی مصرف کنند به حداقل برساند.

بهبود خونسازی با عدس

عدس از جمله حبوبات لطیفی است که بهراحتی پخته میشود و خواص درمانی زیادی دارد. عدس به این دلیل که سرشار از آهن است یکی از پرخاصیتترین موادغذایی برای افراد کمخون و مادران شیرده محسوب میشود. درمانگران شیوههای طبیعی درمان به دختران و زنان جوان توصیه میکنند که در هفته یک تا دوبار یک فنجان عدس آبپز را به برنامه غذایی خود اضافه کنند. عدس را بهترین خوراکی برای درمان ناراحتیهای رودهای به ویژه یبوست میدانند. در صورتی که عدس را با گوجهفرنگی یا آبلیموی تازه مصرف کنید این کار موجب جذب بهتر مواد معدنی و ویتامینهای عدس میشود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ