قبل از لیزر به این نکات مهم توجه کنید

mousavi
نکات قابل توجه قبل از لیزر کردن موهای زائد

1ـ هر گونه بیماری پوستی یا غیرپوستی و حساسیت‌های احتمالی که در گذشته داشته‌اید یا در حال حاضر تحت درمان هستید، باید به پزشکتان اطلاع بدهید.
2
ـ اگر سابقه تبخال یا عفونتهای مکرر پوستی در محل تحت درمان با لیزر دارید، باید به پزشکتان بگویید.
3
ـ‌ اگر دارویی را به طور مرتب استفاده می‌کنید، حتی اگر آن دارو قرص سردرد معمولی یا قرص جلوگیری از بارداری باشد، باید پزشکتان را در جریان قرار بدهید.
4
ـ‌ همه آزمایش های هورمونی و غیر هورمونی‌تان را پزشکتان باید ببیند. اختلالات هورمونی شما حتما باید پیش از درمان با لیزر، تحت بررسی و درمان قرر بگیرد.
5
ـ کندن موها با موم و موچین و اپیلاسیون و الکترولیز تا 6 هفته قبل از لیزر و نیز در فواصل جلسات لیزر اکیدا ممنوع است اما تراشیدن موها با تیغ مانعی ندارد. البته از یک هفته پیش از لیزر، تراشیدن موها هم ممنوع می‌شود.
6
ـ‌ استفاده از کرم موبر اگر چه مانعی ندارد ولی به دلیل احتمال بروز واکنش های حساسیتی، بهتر است از استفاده‌اش پرهیز کنید.
7
ـ از یک ماه پیش از شروع لیزر و نیز در فواصل جلسات لیزر باید اکیدا از آفتاب پرهیز کنید و کرم ضد آفتاب بزنید. استفاده از فراورده‌های اتوبرنزه، قبل از شروع لیزر و در فواصل جلسات لیزر ممنوع است.
8
ـ در صورت وجود آفتاب سوختگی در محل تحت درمان با لیزر، احتمال بروز عوارض جانبی نظیر زخم و تاول پوستی بیشتر می شود و احتمال اثربخشی لیزر کمتر می‌شود. معمولا اگر منطقه مورد نظر دچار آفتاب سوختگی باشد، اصلا لیزر انجام نمی‌گیرد.
9
ـ اگر پوست شما خیلی تیره است، می‌توانید با نظر پزشک معالجتان پیش از انجام لیزر، از ترکیبات بیرنگ کننده و لایه بردار پوست مثل هیدروکینون و تره‌تینوئین استفاده کنید.
10
ـ روز انجام لیزر، هر گونه آرایش کردن و کرم زدن ممنوع است. منطقه مورد درمان باید کاملا شسته و تمیز باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ