سختی های دوران بچگی نقش تعیین کننده ای در بروز زخم معده دارد

maryam01
تحقیقات نشان می‌دهد که رایج‌ترین اختلالات مربوط به زخم معده در بچه‌ها، ریشه در مشکلات مالی طولانی در خانه، کشمکش‌ها و دعواهای خانوادگی و بیماری حاد یا مزمن یکی از اعضای خانواده دارد.

تحقیقات نشان می‌دهد که رایج‌ترین اختلالات مربوط به زخم معده در بچه‌ها، ریشه در مشکلات مالی طولانی در خانه، کشمکش‌ها و دعواهای خانوادگی و بیماری حاد یا مزمن یکی از اعضای خانواده دارد. میزان بروز سختیهای دوران بچگی با توجه به سن و یا جنسیت معمولا بین ۱. ۴۵ تا ۲. ۰۱ در نوسان است. عواملی مانند سیگار کشیدن، مشروبخواری زیاد، اضطراب ومصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی با وجود این عوامل تأثیر چندانی ندارد.
همانطور که می‌دانید مصرف الکل نقش مهمی در وخیم شدن زخم معده ایفا می‌کند. فشارهای روانی هم در شروع بیماری‌های توام با زخم تاثیر زیاد دارد. با این حال، دلایل بسیار محدودی در این باره شناخته شده که آیا سختیهای دوران بچگی در مشکلات مالی، دعواهای خانوادگی، مشکلات مصرف الکل و مسائل مربوط به امنیت شخصی یا بروز زخم‌های گوارشی دخیل است یا نه.
تحقیقات نشان می‌دهد که شایع‌ترین مشکلات دوران بچگی به مشکلات مالی طولانی، دعواهای جدی خانوادگی، مشکلات حاد در خانواده و بیماری یکی از اعضا ارتباط دارد. این مشکلات در بین افردی که زخم معده دارند بسیار شایع‌تر است. مشکلات مربوط به مصرف الکل در خانواده و ترس برخی از اعضای خانواده هم در بین افرادی که زخمهای گوارشی دارند شایع‌تر است.
از طرفی میزان سختی های بچگی مرتبط با جنسیت یا سن هم به لحاظ آماری در بین افرادی که زخم معده دارند شایع‌تر است و این نشان می‌دهد که افرادی که مشکلاتی در بچگی داشته اند، خطر بروز زخم معده در آن‌ها بیشتر بوده و سهم بیشتر این تاثیر مربوط به مشکلات مالی طولانی است. تحقیقات نشان می‌دهد عواملی که در دوران بچگی منجر به اضطراب و فشار می‌شود، با پیشرفت زخم معده مرتبط است.
 (منبع: NHS)

رژیم غذایی مناسب برای بیماران زخم معده ای چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ