کوچک شدن دندان ها نشانه پیری است؟!

zahra
دکتر عبدالرضا محمدی، جراح دندانپزشک: افرادی که عادت به دندان‌قروچه و فشار دادن دندان‌هایشان روی هم دارند، معمولا سطح دندان‌هایشان بیشتر تحلیل می‌رود، وقتی سطح دندان‌ها ساییده و کوتاه‌تر می‌شود، فک پایینی به فک بالایی نزدیکتر شده و در نتیجه صورت کوتاه‌تر به نظر می‌رسد.

مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر محمدی، جراح دندانپزشک:

افرادی که عادت به دندان‌قروچه و فشار دادن دندان‌هایشان روی هم دارند، معمولا سطح دندان‌هایشان بیشتر تحلیل می‌رود، وقتی سطح دندان‌ها ساییده و کوتاه‌تر می‌شود، فک پایینی به فک بالایی نزدیکتر شده و در نتیجه صورت کوتاه‌تر به نظر می‌رسد. اگر بیشتر اوقات به طور ناخودآگاه دندان‌هایتان را به هم می‌سایید یا همان دندان قروچه می‌کنید، بهتر است از دندانپزشک خود بخواهید که پلاک‌های محافظ دندان‌ ( نایت گارد ) برای شما تجویز کند تا شب‌ها آنها را در دهان بگذارید تا این عادت از سرتان بیرون برود.

چگونه بفهمیم دندان‌قروچه داریم؟

چون دندان‌قروچه اغلب در طی خواب رخ می دهد، بیشتر افراد متوجه آن نمی شوند، اما سردرد مداوم یا آرواره (فک) زخمی نشان دهنده ی دندان‌قروچه است. بیشتر اوقات، فرد مبتلا به دندان‌قروچه توسط فرد دیگری (مثل همسر) که شب ها کنار او می خوابد از مشکل خود آگاه می شود. اگر احتمال می دهید در خواب دچار دندان‌قروچه هستید، به یک دندانپزشک مراجعه کنید و مشکل خود را با او در میان بگذارید. دندانپزشک، داخل دهان و آرواره های شما را بررسی می کند تا علامتی از دندان‌قروچه مثل ساییدگی و زخمی شدن آرواره و دندان های غیر عادی را ببیند.

چطور ارتفاع دندان های ساییده شده را بازگردانیم؟

 بهترین راه استفاده از ونیر و روکش‌ است تا اندازه دندان‌ها و دوباره همان ارتفاع قبلی تنظیم شود، در واقع این دندان‌ها چارچوب‌های صورت هستند که با اصلاح شدن‌شان چهره خیلی جوان‌تر می‌شود. وقتی قد دندان‌ها اصلاح و اندازه‌شان بلند شود، صورت حجم بیشتری می‌گیرد و در نتیجه چروک‌ها کمتر خود را نشان می‌دهند، این حالت‌ها می‌تواند سال‌ها از سن شما کم کند.

دکتر عبدالرضا محمدی، جراح دندانپزشک: در سال ١٣٧١با رتبه ٥٤ درکنکور سراسری رشته دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی (با اولویت اول) پذیرفته شد و دو سال در این دانشگاه تحصیل کرد و بعد از آن در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه تحصیل داد و در اسفند 13٧٦ فارغ التحصیل شد. بعد از گذراندن دوران طرح از سال ١٣٧٩در تهران مطب دائر کردند، از سال١٣٨٣تا کنون در محل کنونی مطب شخصی مشغول کار هستند.

جهت ارتباط با دکتر عبدالرضا محمدی با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122815022

آماده عقد قرارداد با آژانسهای هواپیمایی، بانکها، شرکتهای خصوصی، با شرایط بسیار ایده آل 

جهت هماهنگی با این شماره، تماس گرفته شود:

09126385264

آدرس: کامرانیه شمالی، نبش فرمانیه غربی، جنب بانک پارسیان، ساختمان پزشکان کامرانیه (ساختمان شماره یک کامرانیه) طبقه سوم، واحد 16

dr.alimohammadi

dr.alimohammadi

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ