بیماری تنگی مجرای اشکی، چطور درمان می‌شود؟!

mousavi
دکتر عادل رزاقی، جراح و متخصص بیماریهای چشم و زیبایی پلک: دکتر رزاقی با‌اشاره به اینکه به دلایلی که دقیقا مشخص نیست، خانم‌ها بیشتر درمعرض انسداد مجرای اشکی هستند

دکتر عادل رزاقی، جراح و متخصص بیماریهای چشم و زیبایی پلک:

دکتر رزاقی با‌ اشاره به اینکه به دلایلی که دقیقا مشخص نیست، خانم‌ها بیشتر درمعرض انسداد مجرای اشکی هستند، می‌افزاید: اگر بچه‌هایی که به‌صورت مادرزادی، گرفتگی مجرای اشکی دارند، تا ۷سالگی درمان نشوند، باید همچون بزرگسالان، از روش جراحی مجرای اشکی (DCR) برای درمان آنها بهره گرفت. درواقع گرفتگی مجرای اشکی که با اشک‌ریزش و پس از آن عفونت این مجاری همراه است، باید از طریق این نوع جراحی درمان شود که در ۹۹‌درصد موارد هم با بهبود کامل بیمار همراه است. در بسیاری موارد این بیماری در بزرگسالان یا به‌دلیل یک بیماری مادرزادی درمان نشده یا به‌دنبال یک عامل خارجی مثل عفونت یا وارد شدن ضربه و شکستگی بینی و ترک برداشتن مجاری اشکی بینی و حتی در مواردی به‌دنبال آن دسته از جراحی‌های سینوزیت فکی رخ می‌دهد که با وارد شدن جراحت به جداره مجاری اشکی همراه بوده است. درمان این بیماری ضروری است، چراکه گرفتگی مجرای اشکی در صورت عدم‌درمان می‌تواند به ایجاد یک کیسه عفونی در ناحیه مجاری اشکی منجر شود.

درمان آندوسکوپی، بدون آثار جراحی

دکتر رزاقی با‌اشاره به اینکه درمان‌های آندوسکوپی به‌دلیل پرهزینه بودن در بسیاری موارد توصیه نمی‌شود، می‌افزاید: البته پزشکان ما در ۹۵‌ درصد موارد به دستگاه‌ها و تجهیزات جراحی‌های آندوسکوپیک دسترسی ندارند، اما در‌مورد کودکانی که عمل روی مجرای اشکی‌شان از بینی صورت می‌گیرد یا در زمانی که یک بیمار بزرگسال، بخواهد عمل باز کردن مجاری اشکی‌اش، بدون هرگونه آثار بیرونی، در ناحیه گوشه چشم انجام بگیرد، می‌تواند از این نوع جراحی‌ها که از راه بینی صورت می‌گیرد، استفاده کند.

دکتر عادل رزاقی، جراح و متخصص بیماریهای چشم و زیبایی پلک:

دکتر عادل رزاقی فوق تخصص مجاری اشکی و پلاستیک چشم و عضو آکادمی چشم پزشکان ایران و آمریکاست و سبک نوینی درمان مجاری اشکی دارد. دکتر عادل رزاقی که عضویت در هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران را درکارنامه دارد، بعد از سالها خدمت و درمان بیماران در بیمارستان فارابی در سال ۱۳۸۷ به افتخار بازنشستگی نائل شد. دکتر رزاقی در جراحی پلک مهارت ویژه‌ای دارد.

شما می توانید جهت ارتباط با مطب دکتر عادل رزاقیبا شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188909777  

09121141401

آدرس: استاد نجات‌ اللهی شمالی، بالاتر از کریم خان زند، موسسه پزشکی ایرانیان، شماره 297 

وب سایت: drrazzaghi.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ