چگونه از گیاهان دارویی برای زیبایی‌ مان استفاده کنیم

mousavi
با تارهای سفید مو چه کنیم!

با رنگ موهای شیمیایی خداحافظی کنید.اگر به رنگ کردن موها علاقه‌مندید و این روش را بهترین و ساده‌ترین راه برای ایجاد تغییر و زیبایی می‌دانید، پیشنهاد جالبی برایتان داریم. برای یک‌بار هم که شده رنگ موهای گیاهی و متنوعی که طبیعت در اختیارتان قرار می‌دهد را امتحان کنید. با استفاده از این رنگ موها نه تنها دچار برخی از عوارض ناشی از رنگ‌های شیمیایی نمی‌شوید بلکه می‌توانید از خواص درمانی این گیاهان دارویی نیز بهره‌مند شوید.

با تارهای سفید مو چه کنیم!

اگر از تارهای سفیدی که لابه‌لای موهای‌تان نمایان شده، خسته شده‌اید و به فکر چاره‌ای برای برطرف کردن آن‌ها هستید، توصیه می‌کنیم از لوسیون مریم گلی برای تغییر رنگ آن استفاده کنید. برای تهیه این لوسیون احتیاج به 3 قاشق غذاخوری مریم گلی و 3 قاشق غذاخوری چای سیاه دارید که هر 2 این گیاهان را از عطاری‌ها می‌توانید تهیه کنید. این 2 گیاه را با 3لیوان آب به‌مدت 100 دقیقه روی حرارت بسیار ملایم قرار و اجازه دهید در این مدت به‌خوبی بجوشند. مخلوط به دست آمده را پس از سرد شدن صاف کنید و آن را هر 3 روز یک بار روی موهای‌تان ماساژ دهید. خواهید دید که پس از تکرار این روند در کمتر از 2 هفته موهای سفید شما ناپدید می‌شوند و به رنگ تیره در می‌آیند.

با حنا موهای‌تان را مسی کنید

اگر به رنگ‌های فانتزی علاقه‌مندید می‌توانید با کمک حنا و مقداری قهوه، رنگ موهای خود را مسی کنید. برای این منظور کافی است پودر حنا و قهوه را به‌طور مساوی با هم ترکیب کنید و از مخلوط آن‌ها با مقداری آب خمیری به دست آورده و آن را روی موهای خود ماسک کنید. تکرار این ماسک روی موها موجب پر رنگ شدن رنگ موها و تیرگی بیشتر آن‌ها می‌شود. بنابراین اگر تصمیم دارید رنگ موهایی به رنگ مسی کم رنگ داشته باشید تنها یک‌بار این خمیر را روی موهای‌تان ماسک کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ