چطور یک ژل استاندارد را شناسایی کنیم؟

دکتر فرهاد هوشیدری؛ پزشک پوست و مو و زیبایی:سازمان‌های بسیار معتبری در دنیا وجود دارند که اعتبار ژل‌های ساخته شده در کشورهای مختلف را تایید کردند و می‌کنند به‌طوری که بعد از تست‌های مکرر و آزمایشات گوناگون آن هم بعد از چند سال بی‌عارضه بودن یا کم‌عارضه بودن ژل‌های مختلف را تایید یا رد می‌کنند.

دکتر فرهاد هوشیدری؛ پزشک پوست و مو و زیبایی:

کاربرد ژل در پوست:

– مهم‌ترین کاربرد ژل در پوست پر کردن چین‌ها و چاله‌های عمیق در پوست است مثلا خطوط خنده یا خطوط عمیق در ناحیه اخم و گاهی چین‌های عمیق در اطراف چشم

– برای برجسته کردن گونه‌ها خصوصا خانم‌هایی که دچار لاغری صورت هستند یا صورت نسبت به بدن لاغرتر است و ناحیه گونه و طرفین صورت آنها لاغرتر وگودتر است، می‌توان از ژل استفاده کرد.

– برجسته کردن لب‌ها کاربرد بعدی ژل است که بعضی خانم‌ها علاقه‌مند به آن هستند.

– برای پر کردن مناطقی مثل پشت دست در افرادی که رگ‌های پشت دست‌شان دیده می‌شود و پوست آن نازک شده و چروک دیده می‌شود در سنین میانسالی به بعد نیز ژل کاربرد دارد.

ژل‌هایی خوب هستند که‌:

– ابتدا بدن به آنها واکنش نشان ندهد.

– دوم به مرور زمان قوام و شکل خود را زیر پوست محل تزریق از دست ندهد.

مثلا ژل‌هایی وجود دارد که بعد از تزریق تا چند ماه هیچ مشکلی ندارند ولی بعد از چند سال گلوله‌گلوله می‌شوند و در این صورت تخلیه آنها از پوست هم بسیار مشکل است، لذا بسیار مهم است که تزریق ژل توسط پزشک مجرب انجام شود و مراجعه‌کننده هم کاملا حق دارد که از پزشک خود نوع و مارک ژل تزریق شده را بپرسد.

سازمان‌های بسیار معتبری در دنیا وجود دارند که اعتبار ژل‌های ساخته شده در کشورهای مختلف را تایید کردند و می‌کنند به‌طوری که بعد از تست‌های مکرر و آزمایشات گوناگون آن هم بعد از چند سال بی‌عارضه بودن یا کم‌عارضه بودن ژل‌های مختلف را تایید یا رد می‌کنند. البته برای مردم عادی بسیار سخت و شاید غیرممکن باشد که بدانند چه ژلی این تاییدیه‌ها را دارند ‌و کلا فلان ژل بی‌عارضه است یا نه،

لذا مراجعان باید به پزشک معتمد خود  اعتماد کنند و پزشک معالج هم نهایت صداقت را داشته باشد و نوع ژل تزریقی را به بیمار خود معرفی کنند و البته اکثر اینها این‌گونه هستند.

 اغلب ژل‌هایی که در کشورهای معتبر اروپایی خصوصا اروپای‌غربی و امریکا ساخته می‌شوند، کاملا بی‌عارضه هستند خصوصا ژل‌هایی که در خود کشورهای سازنده هم اعتبار  دارند و مصرف می‌شوند.

 آیا تزریق ژل عوارضی هم دارد؟

کاملا بستگی به نوع ژل تزریق شده و تکنیک تزریق دارد. با این حال مواردی از عارضه وجود دارد که ربطی به کیفیت آن ژل تزریقی ندارد بلکه به علت تکنیک غلط تزریق است مثلا اگر موضع خوب ضدعفونی و شرایط تزریق استریل رعایت نشود در محل تزریق ممکن است عفونت ایجاد شود که البته در این موارد می‌توان با درمان مناسب ضدمیکروبی مشکل را حل کرد.

عوارض کوتاه مدتی هم در بعضی موارد در دو تا سه روز اول تزریق ممکن است به‌وجود بیایید مثل تورم و التهاب محل تزریق یا حتی کبودی و خون‌مردگی محل تزریق که این موارد جزء عوارض محسوب نمی‌شوند و در‌واقع این التهاب محل نوعی واکنش بدن در محل تزریق است که کاملا طبیعی بوده و به‌سرعت حتی بدون درمان و گاهی با تجویز کرم‌های موضعی و کمپرس  سرد در 48‌ساعت اول و کمپرس گرم بعد از 48ساعت التهاب و تورم طی چند روز خوب می‌شود.

پرسش بعدی در‌مورد مدت ماندگاری ژل تزریق شده است‌؟

‌ بستگی به نوع  ژل دارد. در بروشور داخل جعبه ژل مدت اثر و در‌واقع ماندگاری آن ژل معمولا به‌درستی نوشته شده البته ممکن است دوام یک ژل در یک فرد با فرد دیگر تفاوت داشته باشد.

تکنیک تزریق هم تا حدود زیادی در دوام ژل تزریق شده، تاثیر دارد. مثلا ژلی به‌نام کلاژن یا هیالورونیک است که باید در لایه  میانی پوست یا درم تزریق شود. اگر خیلی سطحی تزریق شود یا عمقی مثلا در داخل چربی زیر پوست تزریق شود، دوام اثر آن خیلی کم خواهد شد و بالعکس. به‌طور خلاصه مدت اثر انواع ژل‌ها با مارک‌های   معتبر ساخته شده در دنیا از 6ماه تا  3سال متغیر است.

زمانی که گفته می‌شود تاثیر فلان ژل تزریق شده یک سال است به این معنا نیست که اثر پرکنندگی آن در طول یک سال کامل است بلکه معمولا در 6ماهه اول تزریق پرکنندگی آن خوب و مثل ماه اول است ولی از ماه ششم و هفتم به بعد تاثیر آن کمتر می‌شود و تا پایان یک سال کاملا اثر آن ازبین می‌رود. درمورد ژل‌های دیگر هم همین‌گونه است.

قدرت پر‌کنندگی‌ ژل‌ها به عوامل متعددی بستگی دارد:

 اول: تکنیک تزریق

دوم: میزان چین محل اینکه عمق چین فردی که قرار است ژل تزریق کند، عمیق است یا نه

 سوم: حجم میزان داروی تزریقی

دکتر فرهاد هوشیدری دانشآموخته دانشگاه علومپزشکی اصفهان و دکترای حرفه‌ای طب هستند و در سال1372 فارغ‌التحصیل شدند. وی دوره‌های آموزشی زیر را گذرانده است:

دوره‌های لیزر و اخذ گواهینامه مربوطه تحت‌نظر دکتر فرانچسکو مارانگونی از مراکز درمانی  معتبر ایتالیا، دوره‌های لیزر و اخذ گواهینامه‌های مربوطه از کلینیک و مرکز پزشکی مونیخ (آلمان) وابسته به دانشگاه پزشکی مونیخ زیرنظر پروفسور دروسنر، دوره‌های متعدد درمان‌های پوستی با استفاده از لیزر تحت‌نظر سازمان نظام پزشکی ایران، دوره‌های متعدد مراقبت‌های حرفه‌ای پوست و مو تحت‌نظر سازمان نظام پزشکی ایران، شرکت در سمینارهای برگزار شده توسط انجمن لیزر پزشکی ایران،‌ دوره‌های مختلف کاشت موی طبیعی در انجمن جراحان ایران، دوره تکمیلی کاشت موی طبیعی در واحدهای دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بیش از 22‌سال تجربه موفق طبابت است.

شما می‌توانید برای ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188649133

02188659860

آدرس: تهران – بالاتر از میدان ونک -ابتدای بلوار میرداماد – جنب برج اسکان – پلاک 367 – طبقه منفی یک- کلینیک میرداماد

وب سایت:  

www.dr-houshidari.com

www.houshidari.com

clinicmirdamad

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ