تفاوت جراحی بینی سنتی و مدرن چیست؟

mousavi
دکتر محمد حسین طاهریان متخصص جراحی بینی و صورت: جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی یکی از پیچیده ترین فنون جراحی است، زیرا استعداد زیبایی شناسی جراح بینی و هنر او با هم در این جراحی دخالت دارند.

دکتر محمد حسین طاهریان متخصص جراحی بینی و صورت:

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی یکی از پیچیده ترین فنون جراحی است، زیرا استعداد زیبایی شناسی جراح بینی و هنر او با هم در این جراحی دخالت دارند.

افزایش تعداد متقاضیان جراحی بینی، پیشرفت علم و ابداع تکنیک های جدید و گذشت زمان موجب شده است که مهارت، دانش و استعداد جراحان بینی نسبت به گذشته بیشتر شود و همه اینها نقش بسزایی در بهبود کیفیت نتایج جراحی بینی گذاشته است.

در جراحی بینی سنتی هدف جراح فقط کوچک کردن بینی بود و چون به جنبه های کاربردی بینی توجهی نمی شد، بینی از نظر کاربرد دچار مشکل می شد. در این نوع جراحی، بخش زیادی از غضروف ها و استخوان های بینی برداشته می شد و آسیب های غیر قابل جبرانی به بار می آورد. اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی می توان با بخیه زدن غضروف ها و شکل دادن آن، بینی را هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ کاربردی اصلاح کرد.

جراحی بینی برای اصلاح انواع مشکلات ظاهری و کاربردی بینی به کار می رود که تعدادی از آنها عبارتند از:

  • بزرگ بودن اندازه بینی
  • قوزدار بودن بینی
  • بزرگ بودن سوراخ های بینی
  • زیاد بودن فاصله نوک بینی تا صورت یا برجستگی بیش از حد بینی
  • دو لپه بودن نوک بینی
  • بینی زین اسبی به دلیل ضربه های قبلی ایجاد شده است
  • جراحی انحراف تیغه بینی
  • بد شکلی های بعد از عمل بینی
  • اصلاح مشکلات تنفسی
  • پهن بودن بینی
  • مستطیلی بودن نوک بینی
  • در رفتگی تیغه بینی و غیر قرینه بودن بینی
  • افتادگی نوک بینی یا کم بودن زاویه  بینی و لب

آیا آلرژی جزو مشکلات ساختاری بینی محسوب می شود و با جراحی قابل درمان است؟

باید بدانید آلرژی از جمله مشکلات ساختاری بینی محسوب نمی شود. در اصل، آلرژی در اثر واکنش های نامناسب سیستم ایمنی بدن شما شروع می شود. وقتی گرده های محیط وارد بدن فرد بیمار می شود، در عوض اینکه بدن او این گرده ها را نادیده بگیرد، پادتنی برای مقابله با آنها تولید می کند که باعث شروع حملات آلرژی می شود. رایج ترین علائم آلرژی عبارتند از: آبریزش بینی، عطسه و گرفتگی بینی

بهترین زمان جراحی بینی برای کسانی که آلرژی دارند:

شما آلرژی دارید اما تصمیم دارید که جراحی زیبایی بینی هم انجام دهید. در این صورت بهتر است برای زمان بندی جراحی خود محتاط باشید. پس از این که شما و جراح بینی تان در انجام جراحی بینی به توافق رسیدید، وقتش رسیده است که بهترین زمان را برای جراحی پیدا کنید. چون ممکن است مجبور شوید چند هفته قبل از جراحی بینی از مصرف داروهای ضد آلرژی اجتناب کنید، بهتر است جراحی بینی خود را به زمانی از سال موکول کنید که آلرژی نداشته باشید یا آلرژی شما خیلی خفیف باشد.

چگونه از مهارت و هنر پزشک خود مطمئن شوید؟

 برای اطمینان و شناخت جراح انتخابی چند روش وجود دارد که عبارتند از:

دکتر محمد حسین طاهریانمتخصص جراحی بینی و صورت:

دکتر محمد حسین طاهریان متولد ۱۳۳۵ ، ایشان در سال ۱۳۵۴ در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شده و در سال ۱۳۶۱ فارغ التحصیل شدند و در سال ۱۳۶۷ برای تخصص در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قبول و ۱۳۷۰ فارغ التحصیل گردیدند. و ۵ سال به عنوان هیئت علمی علوم پزشکی کرمانشاه مشغول خدمت بودند.و از سال ۱۳۷۰ تاکنون بیش از سه هزار و پانصد عمل زیبایی بینی موفق را در کارنامه خود دارد. دکتر طاهریان بیش از ۲۵ سال است که ارائه خدمت می کند و زیبایی، اعتماد به نفس و نشاط را به زندگی هموطنانش هدیه می دهد.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188663916

02188663919

09123271943

آدرس: تهران، ونک، جهان کودک، پلاک ۶۱ ، طبقه بالای داروخانه جهان‌ کودک، واحد ۱۸

وب سایت: drtaherian.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ