درمان با ماهی‌هـایی که پوست شما را می‌خورند!

mousavi
ماهی‌درمانی یکی از شیوه‌های طبیعی درمان بیماری‌های پوستی است که اولین‌بار در کشور ترکیه توسط درمانگران طب سنتی این کشور برای درمان بعضی بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس مورد استفاده قرار گرفت.

ماهی‌درمانی یکی از شیوه‌های طبیعی درمان بیماری‌های پوستی است که اولین‌بار در کشور ترکیه توسط درمانگران طب سنتی این کشور برای درمان بعضی بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس مورد استفاده قرار گرفت. در این شیوه درمانی، ماهی‌های درمانگر به بیمار کمک می‌کنند در مدت مشخصی که به‌طور معمول 30 روز است بر بیماری خود غلبه کند یا شدت بیماری را کنترل کرده و آن را مهار کند. این شیوه درمانی اگر چه هنوز آن طور که باید و شاید در جهان شناخته شده نیست اما در بسیاری از کشورهای آسیایی مانند ژاپن، چین، تایلند، ترکیه و حتی بعضی کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کلینیک‌های ویژه‌ای برای ماهی‌های درمانگر تاسیس شده که مردم با مراجعه به این کلینیک‌ها می‌توانند از ماهی‌های درمانگر برای بهبود و تسکین دردها و بیماری‌شان کمک بگیرند

پاکسازی بافت‌های مرده با دکتر فیش

امروزه در بسیاری‌ از سالن‌های اسپا در کشورهای آسیای شرقی از ماهی گاراروفا برای پاکسازی پوست، درمان خشونت و خشکی پوست و همین‌طور از بین رفتن کک و مک استفاده می‌کنند.  این شیوه که در بسیاری از مراکز درمانی مالزی، ژاپن، کره و تایلند مرسوم است به اعتقاد برخی درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان شیوه‌ای منحصر به فرد برای درمان برخی  بیماری‌های پوستی نظیر پسوریازیس، زبری پوست و بعضی التهاب‌های سطحی در پوست است. در این شیوه بلافاصله پس از آنکه عضوی از بیمار مانند دست یا پای او درون آب قرار می‌گیرد ماهی‌های گاراروفا سراغ عضو می‌آیند و به‌سمت بافت‌ها و پوست‌های مرده سطح پوست می‌روند. این ماهی‌ها که از پوست‌های مرده تغذیه می‌کنند در مدت زمانی کمتر از 3 ماه می‌تواند به پاکسازی پوست و از بین بردن خشونت‌های پوستی به ویژه در ناحیه آرنج و پاشنه پا به افراد کمک کنند. درمانگران شیوه‌های طبیعی توصیه می‌کنند که اثرگذاری این ماهی‌ها در شرایطی اتفاق می‌افتد که فرد در هفته 3 جلسه 20 دقیقه‌ای از این ماهی‌ها برای درمان استفاده کند.

تکنیکهای درمانی ماهی گاراروفا

بیمار پس از ورود به مرکز درمانی و معاینه و بررسی توسط پزشکان و متخصصان برای استفاده از حوضچهها آماده میشود. در حقیقت این بسته به تشخیص متخصص و نوع نیاز مراجعهکننده دارد که از حوضچههای کوچک یا بزرگ برای درمان بیماریاش استفاده کند. بهعنوان مثال اگر فرد تنها برای از بین بردن خشونت پوست پا به این مرکز مراجعه کرده است، میتواند از حوضچههای کوچک استفاده کند. به این ترتیب که لبه حوضچه مینشیند و ماهیهای کوچک گرد پای او حلقه میزنند و از سلولها و بافتهای مرده پوست تغذیه میکنند اما در شیوه دیگر، بیمار بهطور کامل درون حوضچههای بزرگ قرار میگیرد و تمام بافتهای سلولی مردهاش توسط ماهیهای درمانگر خورده میشود. در این روش، بیمار قبل از استفاده از حوضچههای ماهی لازم است بدن خود را شستوشو دهد و با کمک مواد ضدغفونیکنندهای که در اختیارش قرار میگیرد بهطور کامل خود را بشوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ