دکتر آرمان پور به شما می گوید چه افرادی کاندیدای جراحی شکم هستند؟

دکتر مهرداد آرمان پور متخصص و جراح پلاستیک و زیبایی: جراحی کوچک کردن شکم خیلی سودبخش است و نتیجه بسیار خوبی برای بیمار به همراه دارد. اما با این حال برای انجام این کار نیاز است که فرد کاندیدا به‌درستی برای این جراحی انتخاب شود. به‌عنوان مثال فردی که با 120کیلوگرم وزن مراجعه می‌کند و ورزشکار و تمام بدنش عضله است، نمی‌تواند کاندیدای مناسبی برای این جراحی باشد.

دکتر مهرداد آرمان پور متخصص و جراح پلاستیک و زیبایی:

جراحی کوچک کردن شکم خیلی سودبخش است و نتیجه بسیار خوبی برای بیمار به همراه دارد. اما با این حال برای انجام این کار نیاز است که فرد کاندیدا به‌درستی برای این جراحی انتخاب شود. به‌عنوان مثال  فردی که با 120کیلوگرم وزن مراجعه می‌کند و ورزشکار و تمام بدنش عضله است، نمی‌تواند کاندیدای مناسبی برای این جراحی باشد. انجام جراحی شکم برای خانم هایی توصیه می شود که چند زایمان داشته اند و شکمشان کوچک و بزرگ شده است. همچنین افرادی که براثر افزایش و کاهش مدوام وزن، شکمشان دچار شلی و افتادگی شده است. این افراد می توانند کاندید مناسبی برای این جراحی باشند.

آیا جراحی شکم می تواند عوارض سنگینی مثل مرگ به دنبال داشته باشد؟

این سوالی است که مدام از طرف مراجعه‌کنندگان پرسیده می‌شود. در پاسخ به این دسته از سوال باید بگوییم که این جراحی کاملا بی‌خطر است،‌ البته به شرطی که این جراحی توسط فردی انجام شود که در کار خود تخصص، تجربه و تبحر کافی داشته باشد. در جراحی هایی مانند شکم، پا، سینه و … چون فرد در حالت درازکش حین عمل روی تخت جراحی می خوابد، جریان خون بیمار در اندام های تحتانی کاهش پیدا می کند. در این شرایط فعالیت عضلانی وجود ندارد به همین دلیل عضلات قادر نیستند که خون را به سمت بالا بازگردانند برای همین ممکن است توقف خون وریدی در پاها اتفاق بیفتد. وقتی که این توقف ایجاد بشود خون در  داخل وریدهای پا منعقد و ایجاد ترومبوز می کند که با حرکت این ترومبوز به سمت بالا رفته و باعث آمبولی می شود. آمبولی چربی که خیلی از افراد از بروز آن می ترسند، معمولا در جراحی های شکم اتفاق نمی افتد و بیشتر در شکستگی استخوان های بزرگ رخ می دهد. چرا که ما در شکم چربی به صورت مایع نداریم که قادر باشد وارد رگ بشود. به علاوه در این قسمت از بدن رگ بزرگی هم وجود ندارد که آمبولی وارد آن شود. معمولا در این جراحی ها ممکن است ترومبو آمبولی به وجود آید که با این حال این مشکل با استفاده از داروهای لازم و ابزار مخصوص قابل پیشگیری بوده و جای نگرانی نیست. با این حال اگر پزشک از تبحر و تجربه کافی برخوردار باشد هیچگاه این مشکل ایجاد نمی شود.

چند تا روش برای جراحی شکم وجود دارد؟

برای جراحی شکم روش های مختلفی ابداع شده است. اما به طور کلی این جراحی با سایر روش های دیگر تلفیق می شود؛ یعنی علاوه بر برداشتن پوست شکم، با ابزار های مختلف از جمله لیزر لیپولیز، ساکشن و … چربی را از نواحی مورد نظر خارج می کنیم. به طور کلی روش هایی برای از بین بردن چربی های موضعی با نام های لیپوماتیک، لیپوساکشن و …. ابداع شده است. گاهی اوقات مریض بدون داشتن آگاهی لازم و کافی از جراح خود تقاضا می کند، توسط یک روش خاص مثلا لیپوماتیک مشکلش را برطرف کند. در صورتی که بهتر است انتخاب روش مناسب و درست بر عهده پزشک باشد. چرا که پزشک با توجه به شرح حال بیمار و مشکلش می تواند تصمیم بگیرد کدام یک از روش های ابداع شده امروزی برای بیمار مناسب تر است و نتیجه بهتری را به همراه دارد.

آیا این جراحی عوارض دارد؟

هر جراحی ممکن است با عارضه‌هایی همراه باشد که یکسری عوارض کوتاه‌مدت و یکسری بلندمدت هستند. عوارض کوتاه‌مدت در هر جراحی ازجمله خونریزی، عفونت، هماتوم و… است. ولی اگر جراح دقت لازم را برای انجام عمل جراحی به کار بگیرد این عوارض به شدت کاهش پیدا می‌کند. با این حال در جراحی های شکم عوارض بلند مدتی وجود ندارد.

دکتر مهرداد آرمان پور متخصص و جراح پلاستیک و زیبایی:

دکترآرمان پور تحصیلات خود را در رشته پزشکی دانشگاه تهران شروع کردند و از این دانشگاه با رتبه بالا موفق به اخذ دکترا شدند سپس در دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته جراحی ادامه تحصیل دادند و موفق به اخذ دانشنامه تخصصی در جراحی گردیدند بعد از آن عازم آلمان و فرانسه شدند و تحصیلات تکمیلی خود را در این کشورها انجام دادند.

از فعالیت های ایشان در زمینه کلیه اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی در صورت، بینی، سینه، شکم و اندامها

شما عزیزان برای ارتباط با دکتر مهرداد آرمان پور با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

021۸۸۳۰۳۵۴۸ 

021۸۸۸۴۵۹۸۸ 

موبایل: ۰۹۳۶۳۶۳۴۰۷۲

وب سایت:  drarmanpour.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ