گودی زیر چشم قابل درمان است؟

mousavi
دکتر بنفشه علایی، پزشک پوست، مو و زیبایی: افرادی که از گودی پای چشم خود شاکی هستند، ممکن است به‌طور ژنتیکی یا بر اثر کاهش وزن یا بی‌خوابی با این مشکل مواجه باشند. سیاهی زیر چشم چهره فرد را خسته نشان می‌دهد.

دکتر بنفشه علایی، پزشک پوست، مو و زیبایی

افرادی که از گودی پای چشم خود شاکی هستند، ممکن است به‌طور ژنتیکی یا بر اثر کاهش وزن یا بی‌خوابی با این مشکل مواجه باشند. سیاهی زیر چشم چهره فرد را خسته نشان می‌دهد. یکی از بهترین کارهایی که می‌توان برای برطرف کردن گودی دور چشم انجام داد، استفاده از ژل‌های هیالورونیک اسید مخصوص زیر چشم است. این ژل‌ها از نظر کیفیت کاملا با ناحیه زیر چشم هماهنگی دارند.

آیا این ژل‌ها عوارض دارند؟

ژل‌های هیالورونیک اسید ژل‌های سبکی هستند که هیچ‌گونه اثر فشاری روی عروق و اعصاب چشم وارد نمی‌کنند. تزریق به وسیله کنولاها انجام می‌شود، ویژگی کنول‌ها این است که سر آنها کند است و برخلاف تزریق با سوزن باعث ایجاد کبودی و پارگی عروق در آن ناحیه نمی‌شود.

ماندگاری این ژل‌ها تا چند وقت است؟

ماندگاری ژل زیرچشم با استفاده از برندهای مختلف بین ۳ ماه تا یک سال تخمین زده شده است. اما کسانی که ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند یا در معرض گرمای شدید هستند، ژل در هر ناحیه از صورت که زده شود ماندگاری کمتری خواهد داشت.

آیا روش دیگری برای رفع تیرگی چشم وجود دارد؟

با استفاده از پی آر پی، تزریق ژل هیالورونیک اسید و مزوتراپی می‌توانیم تیرگی دور چشم را کمتر کنیم. هر کدام از این روش‌ها، ویژگی‌های خود را دارند. به‌عنوان مثال، هیالورونیک اسید با تحریک کلاژن‌سازی و رطوبت‌رسانی به زیر چشم، مزوتراپی با استفاده از ترکیبات روشن‌کننده ازجمله ویتامین c و ترکیباتی که افزایش گردش خون مویرگی زیر چشم را دارند مثل کافئین و پی آر پی که در واقع روشی است که پلاکت خون تغلیظ شده را به زیر چشم تزریق می‌کنند، قادر هستند باعث کاهش تیرگی و جوان‌سازی زیر چشم شوند.

از بین روش‌هایی که گفته شد، کدام روش بهتر است؟

البته اولین قدم استفاده از کرم‌های دور چشم روشن‌کننده و استفاده از کانسیلرهاست. در مورد انتخاب روش مناسب بستگی به شرایط بیمار دارد. مثلا کسی که زیر چشمش تیره و همراه با گودی دارد، تزریق ژل می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما اشخاصی که زیر چشم‌شان گودی ندارند و فقط از تیرگی زیر چشم رنج می‌برند، معمولا پی آر پی و مزوتراپی می‌تواند همزمان یا به‌صورت انتخابی روش مناسبی باشد.

دکتر بنفشه علایی، پزشک پوست، مو و زیبایی

دکتر بنفشه علایی متولد ۱۳۵۱، فارغ التحصیل سال ۱۳۷۷ از دانشگاه علوم پزشکی تهران، سابقه ۲۰ سال طبابت در بخش خصوصی، دارای مدرک لیزر از انستیتو لیزر روسیه، مدرک مراقبت پوست و زیبایی از ایتالیا

شما می توانید جهت ارتباط با مطب دکتر علایی، با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02126230851

موبایل: 09358398269

آدرس: تهران – خیابان ولیعصر – خیابان مقدس اردبیلی – خیابان پسیان جنوبی – پلاک 14 مجتمع پسیان – طبقه پنجم – واحد 5


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ