جراحی بینی به‌ صورت باز نتیجه بهتری به‌دنبال دارد یا بسته؟!

mousavi
دکتر داوود عباسی آذر، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی: دو قشر برای جراحی بینی معمولا مراجعه می‌کنند. اولین گروه کسانی هستند که تنفس آنها به دلایل مختلی با مشکل مواجه است و دسته دیگر افرادی هستند که ظاهر بینی برای‌شان معقول نیست و قصد دارند با جراحی، ظاهر بینی خود را زیباتر کنند.

دکتر داوود عباسی آذر:

دو قشر برای جراحی بینی معمولا مراجعه می‌کنند. اولین گروه کسانی هستند که تنفس آنها به دلایل مختلی با مشکل مواجه است و دسته دیگر افرادی هستند که ظاهر بینی برای‌شان معقول نیست و قصد دارند با جراحی، ظاهر بینی خود را زیباتر کنند. در مورد دسته دوم باید به این نکته اشاره شود که ظاهر بینی فرد واقعا با مشکلاتی مثل کجی، قوز، پهن بودن پره‌ها و… مواجه باشد.

جراحی باید باز صورت گیرد یا بسته؟!

برای اینکه جراحی انجام شود نوع جراحی بستگی به تشخیص جراح دارد. با این حال در اکثر مواقع اگر تغییرات جزئی باشند جراحی بسته می‌تواند گزینه مناسبی باشد و برای انجام تغییرات عمده جراحی باز انجام می‌شود. در  حال حاضر 95درصد عمل‌هایی که در دنیا انجام می‌شوند به روش باز است. در جراحی باز دید جراح مستقیم است و به راحتی می‌تواند تغییرات را انجام دهد. البته یکی از مزیت‌های جراحی بسته این است که ورم بینی بعد از جراحی بسیار کم است اما این دلیلی نمی‌شود که تغییرات زیاد را با جراحی بسته انجام دهیم تا ورم کمتر باشد.

بعد از جراحی نتیجه آیا همیشه مطلوب است؟

قبل از ذکر هر نکته‌ای بهتر است بدانید که بهتر است همیشه نتیجه جراحی زیبایی بینی طوری باشد که بینی ظاهر طبیعی خود را حفظ کند چراکه این عضو مهم در صورت است و تغییرات غیرعادی می‌تواند عوارضی را به‌دنبال داشته باشد مثل کوچک کردن بینی به‌خصوص پره‌ها بیش از اندازه طبیعی! این کار در تنفس فرد به مرور زمان اختلال ایجاد می‌کند و نداشتن تنفس درست هم مشکلات خودش را در پی دارد. پس همیشه به‌دنبال این باشید که با جراحی زیبایی بینی، در کنار زیباتر شدن، بینی شما حالت طبیعی خود را داشته باشد و متناسب با اجزای صورت‌تان باشد. نکته دیگر محدودیت‌هایی است که جراح دارد. گاهی اوقات جراح بنا به شرایط اسکله بینی، پوست بینی و سایر شرایط دیگر جراحی را انجام می‌دهد. متاسفانه هنوز آقایان و خانم‌هایی هستند که به‌دنبال فانتزی شدن بینی به‌صورت غیرطبیعی هستند، در صورتی که از عواقب این نوع جراحی بی‌خبر هستند و فقط به‌دنبال مد امروزی هستند؛ مدهایی که هیچ زیبایی به‌دنبال ندارند.

کدام بینی استخوانی و کدام گوشتی است؟

نکته مهمی که جراح باید به آن در عمل زیبایی بینی توجه داشته باشد، پوست بینی است. آیا پوست فرد ضخیم است یا نازک؟ حتما باید این موضوع توسط جراح بررسی شود. افرادی که بینی استخوانی دارند؛ منظور از بینی استخوانی بینی است که پوست نازکی دارد و برعکس افرادی که پوست بینی‌شان ضخیم است، بینی‌شان جزء دسته بینی‌های گوشتی است. البته در جراحی بینی گوشتی محدودیت‌هایی وجود دارد اما به این صورت نیست که نتیجه جراحی مطلوب نباشد چراکه هرچه تبحر و تجرب فرد جراح بیشتر باشد نتیجه جراحی بینی گوشتی بهتر خواهد شد.

دکتر داوود عباسی آذر:

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، عضو هیات علمی دانشگاه، عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و عضو انجمن بین المللی جراحان پلاستیک آمریکا (ISAPS)

شما می توانید جهت ارتباط با مطب دکتر عباسی آذر با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02188782128

آدرس: میدان ونک بلوار حقانی،قبل ازچهارراه جهان کودک،(تقاطع جردن و حقانی)، پلاک 61، واحد 10 

وب سایت:  dr-abbasiazar.com


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ