چرا باید به لمینیت ها اعتماد کرد؟

دکتر شاهین منتظمی، ایمپلنت و زیبایی: لمینیت ترمیم های معمولی با مواد هم رنگ هستند که شامل کامپوزیت ها هم می شوند که روش های مختلفی برای این کار وجود دارد مثل سرامیک ها. ترمیم های زیبایی کلا برای درست کردن شکل دندان ها به طور طبیعی، رنگ دندان ها و دربرخی مواقع موقعیت آنها در فک و از بین بردن فواصل دندانی مورد به کار برده می شوند.

دکتر شاهین منتظمی، ایمپلنت و زیبایی:

لمینیت ترمیم های معمولی با مواد هم رنگ هستند که شامل کامپوزیت ها هم می شوند که روش های مختلفی برای این کار وجود دارد مثل سرامیک ها.  ترمیم های زیبایی کلا برای درست کردن شکل دندان ها به طور طبیعی، رنگ دندان ها و دربرخی مواقع موقعیت آنها در فک و از بین بردن فواصل دندانی مورد به کار برده می شوند. با کمک این روش می توان خط لبخند افراد را طراحی و اصلاح کرد. امروزه در در اکثر مطب و کلینیک های دندانپزشکی این روش را انجام می دهند. به طور کلی خط لبخند خطی است که در یک لبخند عادی آن مقدار از دندان هایی که بیمار به بیننده نشان می دهد آن را تحت عنوان خط لبخند می گوییم که معمولا در بیشتر موارد 10 تا دندان جلویی است؛ البته معدود مواردی هم وجود دارد که ممکن است دندان های کرسی بزرگ اولیه هم دیده شوند ولی معمولا 10 یا 8 دندان جلویی است که بیشتر در لبخند نمایان می شوند. فرم آنها از یک اصول خاصی تبعیت می کند ارتفاع، عرض، اندازه و شیبی که دارند. این چیزی است که ما با طراحی آنها را به حالت استاندارد نزدیک می کنیم همچنین از نظر رنگ، قرار گرفتن دندان ها در کنار هم و سایر موارد هم باید بررسی شوند که در صورت نیاز و با وجود شرایط ممکن، از روش لمینیت برای اصلاح برخی از مواد می توان کمک گرفت. 

چرا استفاده از لمینت های خیلی سفید را توصیه نمی کنید؟

امروزه برخی از متقاضیان خواهان استفاده از لمینیت های بسیار سفید هستند یعنی از رنگ طبیعی سفیدتر. اما من به شخصه استفاده از این لمینت ها را توصیه نمی کنم چرا که زیبایی در این است که مشخص نشود شما دندانهای تان را ترمیم کرده اید اگر مشخص است ترمیم شده دیگر نمی شود اسم این کار را زیبا گذاشت حتی اگر خیلی خوش رنگ باشند.

مورد دوم غیر از مواد ترمیمی استفاده از سرامیک هایی است که لابراتوارها آن ها را طراحی و درست می کنند که به چند مدل این کار را می توان انجام داد یکی از روش های قالب گیری است که بعد از قالب گیری آن را تحویل لابراتوار می دهند تا طراحی و بازسازی کند. روش دیگر روش دیجیتالی است که جدیدا در دنیای پزشک وارد شده است. در روش دیجیتال با اسکن خاص دندان ها را اسکن می کنند و سپس فرم و شکلش را به کامپیوتر می دهند، کامپیوتر به یک دستگاه تراش کار فرمان می دهد و از روی بلوک های پیش ساخته آنها را تراش می دهد و آماده می شود. 

از بین روش های نام برده کدام را توصیه می کنید؟ 

چون کار در حیطه زیبایی انجام می شود و باید نتیجه کار هم به خوبی باشد  بهتر است از روش  پورسلنت سرامیکی استفاده شود. همچنین به روش دیجیتال چرا که با دقت بهتر و بیشتری انجام می شود. 

دکتر شاهین منتظمی، ایمپلنت و زیبایی:

شما جهت ارتباط می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

09121062717

02122866216

آدرس: پاسداران نبش نیستان دوم پلاک ١٠٧ ط٣ واحد ٣٥

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ