بدون عارضه ترین روش برای جوانسازی پوست

مطب متخصصین دُریتا: از پیشرفته ترین تکنولوژی های قرن، می توان به هایفو (HIFU) اشاره کرد. همانطور که می دانید هایفو (HIFU) روشی است برای لیفتینگ صورت بدون جراحی که عمل لیفتینگ را در یک جلسه انجام می دهد.

مطب متخصصین دُریتا:

 از پیشرفته ترین تکنولوژی های قرن، می توان به هایفو (HIFU) اشاره کرد. همانطور که می دانید هایفو (HIFU) روشی است برای لیفتینگ صورت بدون جراحی که عمل لیفتینگ را در یک جلسه انجام می دهد. در هایفوتراپی از امواج اولتراسوند(مافوق صوت) استفاده می شود، این امواج با کمک تکنولوژی بسیار پیشرفته (توسط وسایلی شبیه به عدسی که می توانند صوت را در نقطه ای کانونی مجتمع نماید) در نقطه ای از عمق دلخواه متمرکز و تابانده می شود که نتیجه آن ایجاد گرمای موضعی در نقاط و اعماقی دقیق از پوست و بافت زیرین  است و بقیه کار با همان توضیح قبلی تخریب کلاژن های قدیمی و بازسازی کلاژن جدید است. این طول‌ موج، به‌همراه خود حرارت و انرژی معینی را به SMAS وارد کرده  و در‌طی مراحل زیر، باعث جوانسازی (Rajeunissement) و کشیــد‌گی و لیــفت پـوست (No Surgical Lifting) می‌شود.

جوانسازی پوست با هایفوتراپی

اگر تشعشعات ناشی‌ از اولتراسون بتوانند در عمق ۳ میلی‌متری پوست، یعنی در لایه‌ درم رتیکولر، حرارتی معادل ۶۰ درجه‌ سانتی‌گراد را ایجاد کند، این درجه از حرارت باعث بازیابی حیات یا نئوسنتز در تبدیل کلاژن‌ها و الاستین‌های کهنه و بی‌کیفیت و فاقد اثرات جوانسازی، به عناصری فعال در جوان‌ کردن پوست می‌ شود.

روند این بازیابی حیات کلاژن‌ها و الاستین‌ها (Collagen Remodelling)، باعث کم عمق‌ شدن چین‌ و‌ چروک‌ های صورت و ایجاد طراوت و جوانی در پوست می‌ شود. روند جوانسازی و بهبودی در کلاژن سازی تا ۳ ماه بعد از پروسه هایفو ادامه میابد.

لیفتینگ صورت، گردن و غبغب با هایفوتراپی

معمولاً لایه‌ عضلانی SMAS همانگونه که اشاره  شد به‌ مثابه‌ فونداسیون و پایه‌ ای که تمامی لایه‌های پوست روی آن قرار‌گرفته، در عمق ۴/۵‌میلی‌متری پوست استقرار یافته است.

مزیت روش هایفو نسبت به سایر روش های لیفتینگ صورت

* هایفو روشی کاملا موثر، ایمن و تایید شده حتی توسط سازمان غذا- داروی آمریکا (FDA) در درمان افتادگی پوست هست اما کاملا غیرتهاجمی بوده و کوچکترین آسیبی به سطح پوست نمی زندو درخیلی از موارد بنام لیفت بدون جراحی شناخته می شود. برخلاف روشهای جراحی و لیزر، بعد از انجام هایفو شواهدی از برش، بخیه، کبودی، قرمزی، زخم و التهاب بر روی پوست دیده نمی شود و فرد به راحتی می تواند کارهای معمول روزمره خود را ادامه دهد و نیاز به استراحت و نقاهت خاصی نیست.

* دومین نکته این که انجام تنها یک جلسه هایفو باعث بروز بهبودی به مدت یک تا سه سال می گردد و برخلاف روشهای لیزری نیاز به تکرار ماهانه چندین جلسه نیست. ناگفته نماند چون پوست بافتی زنده و پویا هست بعد از هر روش جوانسازی، روند تغییرات سنی ادامه می یابد و عملا هیچ روشی اثری دایمی ندارد اما اثر هایفو با یک جلسه درمان تا مدتی طولانی به ویژه در صورت رعایت اصول نگهداری مراقبت درمنزل از پوست باقی می ماند.

* از نظر اقتصادی در مقایسه با روشهای جراحی انجام هایفو کم هزینه تر می باشد.

امواج اولتراسونی که برای هدف قرار‌دادن SMAS تولید و به داخل پوست هدایت می‌شوند، در‌این عمق و در داخل لایه‌ SMAS، نقاط دایره‌ای متحدالمرکزی را به‌وجود می‌آورند که در مرکز این دایره حرارتی معادل‌۷۰ درجه‌ی سانتی‌گراد را ایجاد می‌نمایند.

در‌ این درجه حرارت، فعل و انفعالات پیچیده‌ای در ارگان‌های SMAS، از‌جمله فیبریل‌های عضلانی اتفاق می‌افتد که درنهایت باعث ایجاد انقباض، سفتی و افزایش حجم عضلات صورت، گردن و دکولته‌ می‌گردد که حاصل آن بر‌طرف‌ شدن افتادگی، شلی و لاغری عضلات و جوانسازی چهره می‌باشد. پایداری این لیفتینگ بدون جراحی و غیرتهاجمی، نسبتاً طولانی بوده و قوام آن تا دو‌سال می‌باشد.

مزایای هایفوتراپی نسبت به سایر روشهای جوان سازی چیست؟

۱ عدم آسیب رسانی به سطح پوست و درنتیجه نبودن عوارضی مانند سوختگی یا ایجاد لک

۲ بالاتر بودن میزان لیفت و کشیدگی پوست به دلیل دسترسی به لایه های زیرین

۳ نداشتن درد و خونریزی حین انجام عمل

۴ نداشتن دوران نقاهت و یا مراقبت خاصی بعد از انجام آن

۵ ماندگاری نسبتا بالا در صورت نیاز به تکرار می توان حداقل با فواصل یک ساله انجام داد

آیا هایفو عارضه خاصی دارد؟

از نظر عوارض هایفو معمولا عارضه خاصی ندارد البته گاهی اسیب عصبی گذرا مشاهده می شود که جای نگرانی ندارد و خودبخود بهبود می یابد.

باید به این نکته توجه کرد که نسل جدید هایفو قابلیت استفاده در اندام های مختلف بدن را نیز دارد و صرفا در صورت قابل استفاده نیست.

مطب متخصصین دُریتا:

گروه متخصصان دُریتا در سال 93 با مدیریت خانم دکتر زهرا اکبری تشکیل شد. شامل دو بخش بیوتی و جراحی زیبایی زیر نظر بهترین متخصصان زیبایی و جراحی پلاستیک، کاشت مو و ابرو با جدیدترین متد روز دنیا و همچنین ارائه خدمات پوست و زیبایی با جدیدترین دستگاهای لیزر های پوستی‌ زیبایی و درمانی

شما می توانید جهت ارتباط با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید: 

02126450199

آدرس: تهران، موحد دانش (اقدسیه)، بعد از سفارت چین، جنب بانک صادرات، ساختمان نیما، طبقه سوم، واحد 12 

وب سایت


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ