شگردی عجیب برای لاغری….

استشمام بویی که دوست دارید می‌تواند کمک کند تا میل شدیدتان به خوردن غذای آماده یا غذای اضافی کم شود...

وقتی یک بوی خاص را حس می‌کنید، اعصاب بویایی شما اطلاعاتی را به سرعت به بخشی از مغز به نام اولفکتوری منتقل می‌کنند و این اطلاعات از اولفکتوری به سیستم لیمبیک هدایت می‌شود که انبوهی از خاطرات را در خود جای داده است و مسئول واکنش در مورد احساسات و عواطف و رفتارهای اولیه انسان مانند گرسنگی،  دعوا، لذت، اعتیاد و بسیاری از واکنش‌های دیگر است. به همین دلیل است که استشمام بعضی بوهای خاص به سرعت شما را یاد خاطره‌ای دور یا خشمی بی‌دلیل می‌اندازد یا اینکه ناگهان سرشار از شادی می‌شوید؛ مثل بوی چمن تازه کوتاه شده یا بوی شکلات داغ. همه اینها می‌تواند توضیح دهد که چرا بعضی بوها باعث برطرف شدن استرس یا مشکلات روحی می‌شوند یا می‌توانند آرام‌بخش باشند. مطلب زیر چند روش برای استفاده از حس بویایی برای کمک به سلامت شماست.

بو درمانی ، لاغرتان می‌کند

بوی سیب سبز یا بوی یک غذای خوشمزه دیگر

استشمام بوی یک غذای دلخواه دیگر یا بویی که دوست دارید می‌تواند کمک کند تا بر میل شدیدتان به خوردن غذای آماده یا غذای اضافی غلبه کنید. طبق نتایج یک مطالعه، استشمام بوی موز، سیب سبز یا نعناع توسط افراد چاق هنگامی که به‌شدت هوس خوردن ساندویچ یا پیتزا کرده بودند بیشتر از افراد چاق گروه مورد مطالعه دیگر، به لاغر شدن آن‌ها کمک کرد. در پایان مطالعه افراد گروه اول بیشتر وزن کم کرده بودند.

این روش را امتحان کنید: اگر تصمیم به لاغری دارید یا می‌خواهید جلوی بی‌موقع غذا خوردن‌تان را بگیرید همیشه یک شیشه از بوی دلخواه‌تان را همراه داشته باشید و به جای خوردن میان وعده آن‌ را بو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ