فاصله جلسات لیزر درمانی برای موهای زائد

چنانچه لیزر درمانی با فاصله کم انجام شود تاثیر لیزر درمانی دوم کاهش می‌یابد و چنانچه فاصله‌ها بیش از حد طولانی شود. سلول‌های مو شروع به ترمیم می‌کند و اثر لیزر اول کمتر می‌شود از بین می‌رود.

چنانچه مردی برای لیزر درمانی مراجعه کند، اما موهایش را اخیرا از ریشه کنده باشد، لیزر نمیتواند محل پیگمنت را ردیابی کند. بنابراین پزشک توصیه میکند که قبل از لیزر درمانی حداقل یک هفته موهای صورت و چهار تا پنج هفته موهای بدن از ریشه کنده شود. در این مدت فرد میتواند موها را با تیغ بتراشد یا از کرمهای موبر استفاده کند. هرچه موها ضخیم و پررنگتر باشد، تاثیر لیزر بیشتر است.

فاصله بین جلسات لیزر درمانی نیز بسته به محل لیزر درمانی از 6 تا 12 هفته تغییر میکند. نکته جالب این است که از آنجایی که تجهیزات پزشکی از جمله لیزر در ایران ارزانتر از خیلی از کشورهاست، بسیاری از افراد برای انجام عملهای متعدد با لیزر به ایران مراجعه میکنند و خواستار این هستند که در مدت زمان کوتاهی لیزر درمانی انجام شود چون فاصله بین جلسات لیزر درمانی باید حداقل 6 تا 12 هفته باشد. چنانچه لیزر درمانی در فاصله کمتر  از این مدت انجام شود تاثیر لیزر درمانی دوم کاهش مییابد و چنانچه فاصلهها بیش از حد طولانی شود. سلولهای مو شروع به ترمیم میکند و اثر لیزر اول کمتر میشود از بین میرود.

از جمله خصوصیات منحصر به فرد لیزرهای جدید این است که خود به خود محلی که لیزر با بدن در تماس است را خنک میکند و باعث ایجاد جای جوش و لک نمیشود و کاملا بدون درد است. در صورتی که دستگاههای لیزر قدیمیتر این تکنولوژی را نداشتند و باید در هر شات به محل لیزر درمانی ماده خنک کننده اضافه میکردند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ