علیه آلزایمر مسلح شوید

برای داشتن یک حافظه قوی نیازی به پرداختن هزینه زیاد نیست. همچنین راه پیچیده و غیرممکنی برای بالابردن عملکرد ذهنتان وجود ندارد، بلکه راههای رسیدن به این هدف بسیار ساده و در عین حال لذت بخش و سرگرمکننده است.

برای داشتن یک حافظه قوی نیازی به پرداختن هزینه زیاد نیست. همچنین راه پیچیده و غیرممکنی برای بالابردن عملکرد ذهنتان وجود ندارد، بلکه راههای رسیدن به این هدف بسیار ساده و در عین حال لذت بخش و سرگرمکننده است.

بازیهایی که در زیر به شما معرفی میکنیم، عملکرد ذهنتان را بالا خواهد برد. سعی کنید روزانه یا هفتگی یکی از این بازیها را انجام دهید. مطمئن باشید با پرداختن به این بازیها تقویت ذهنتان کمک بزرگی کنید.

شطرنج

یکی از بازیهایی که باعث بالابردن حافظه شما میشود، بازی شطرنج است. این بازی در هر لحظه شما را با یک چالش جدید روبرو میکند و افراد برای حل مساله بیشتر ذهن خود را به تکاپو میاندازند. مغز شما مانند یک ماهیچه است و هر چقدر بیشتر از آن استفاده کنید، باعث تقویت آن شدهاید و شطرنج یکی از تمریناتی است که به این موضوع کمک زیادی میکند. در یک تحقیق که روی افراد بالای 75 سال انجام شد، نشان داد پرداختن به فعالیتهایی مانند بازی شطرنج که باعث درگیر شدن بیشتر ذهن برای حل مساله میشود، تا حدود زیادی از آلزایمر جلوگیری میکند. علاوه بر این شطرنج قوه خلاقیت را تقویت کرده و قدرت حل مساله را تا حدود زیادی بالا میبرد.

جدول

جدول کلمات متقاطع یکی از بازیهای سرگرمکننده و در عین حال مفید برای تقویت عملکرد ذهنتان است. جدول هم باعث به چالش کشاندن ذهن شما شده و در حین لذت بردن از حل مساله کارایی مغزتان را دوچندان میکند. یکی از فواید جالب جدول این است که علاوه بر حل مساله بعد از پر کردن یک خانه حس پیروزی خاصی به فرد دست داده که در آرامش ذهنی افراد تاثیر زیادی دارد. علاوه بر این وقتی برای مدتی از سروصدا و همهمه دنیای بیرون به جدول پناه میبرید، گویی وارد یک دنیای دیگر شدهاید و در این خلوت به دست آمده قوه تمرکزتان نیز بالا میرود. حل کردن جدول نیز یکی دیگر از راههایی است که با آن از بروز آلزایمر تا حد زیادی مانع خواهید شد.

کاغذ و تا

یکی دیگر از بازیهایی که علاوه بر تقویت حافظه باعث بالارفتن قوه خلاقیت شما میشود، بازی کاغذ و تا است. این بازی در عین حال که نامی ساده دارد، برای درست کردن اشکال مختلف با کاغذ باید ذهنتان را به کار بیاندازید و باز هم با حل مساله روبرو خواهید بود. انواع کتابهای مختلف در این زمینه وجود دارد که با تهیه آن میتوانید هم خودتان را سرگرم کنید و در عین حال ذهنتان را به چالش بکشانید. این کتابها از آموزش اشکال بسیار ساده شروع شده و بهتدریج در آموزشهای بعدی تاکردن کاغذ کمی پیچیدهتر شده و همین موضوع نوعی چالش برای ذهنتان به حساب میآید. یکی دیگر از مزیتهای بزرگ این بازی این است که میتوانید در کنار فرزندانتان به این بازی بپردازید و علاوه بر سرگرم کردن آنها خودتان نیز از فواید این بازی بهره ببرید. (مجله زندگی مثبت)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ