در کمتر از ۶۰ ثانیه سلامتی‌تان را بهبود ببخشید-قسمت اول

مهرناز زاوه
در لحظات پراسترس فراموش نکنید که یک راه ساده برای آرام شدن همیشه همراهتان است: نفس‌کشیدن!

اگر شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که همیشه می‌گوید روز کی تمام شد، احتمالا خواندن این مطلب برایتان جالب خواهد بود. تحقیقاتی که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد تنها یک دقیقه ورزش سنگین (در طول ۱۰ دقیقه ورزش سبک) می‌تواند سلامتی‌تان را بهبود ببخشد. البته این به این معنی نیست که شما باید تمرین طولانی‌تان را به خاطر تنها یک دقیقه فعالیت کنار بگذارید.
خبر بهتر این است که این تنها راهی نیست که می‌توانید با آن سلامتی‌تان را در ۶۰ ثانیه بهبود ببخشید. ما راه‌های دیگری را هم به شما یاد می‌دهیم.
۱-نفس عمیق بکشید
در لحظات پراسترس فراموش نکنید که یک راه ساده برای آرام شدن همیشه همراهتان است: نفس‌کشیدن! چند نفس عمیق و حساب‌شده می‌تواند نفس‌های بریده بریده و کم‌عمق و تپش قلب‌تان را متوقف کند. با انجام این کار می‌توانید به پایین‌آوردن فشار خون کمک کنید و روند تولید هورمون‌های اضطراب را کند کنید.
۲-کسی که دوستش دارید را بغل کنید


هیچ چیز مثل یک بغلِ خوب نیست. علاوه بر اینکه یک آغوش گرم ما را خوشحال‌تر و آرام‌تر می‌کند، منفعت‌های جسمانی هم برایمان دارد، مثل پایین‌آوردن فشارخون و تپش قلب.
۳-بخندید
حتما دلیل خوبی وجود دارد که می گویند خنده بهترین داروست. خنده نه تنها یکی از راه‌های طبیعی از بین بردن استرس است، بلکه برخی از واکنش‌های فیزیولوژیکی نسبت به فعالیت‌های فیزیکی بدن را تقلید می‌کند. به گزارش وب‌مد: «یکی از پیشگامان تحقیق درباره‌ی خنده، ویلیام فرای، می‌گوید در باشگاه و روی دستگاه قایق ثابت، ۱۰ دقیقه طول می‌کشد که ضربان قلب‌تان به سطحی برسد که تنها با یک دقیقه خنده‌ی از ته دل به آن می‌رسد». خنده همچنین حافظه را بهبود می‌بخشد.
۴-کمی شکلات تلخ گاز بزنید
ترکیبات گیاهی طبیعی در کاکائو می‌تواند به طرق مختلف از قلب محافظت کند، از پایین آمدن فشارخون، بالابردن سطح کلسترول «خوب» و پایین‌آوردن کلسترول «بد» تا کمک به گردش خون. شواهدی وجود دارد که شکلات می‌تواند دیابت را دفع کند و از پوست محافظت کند.
۵-چشم از صفحه کامپیوتر بردارید


اگر کارتان را پشت میز انجام می‌دهید و یا حتی تنها به تکنولوژی علاقمند هستید، احتمالا زمان زیادی را روبه‌روی کامپیوتر سپری می‌کنید. اما این موضوع می‌تواند به چشم‌هایتان آسیب برساند. برای جلوگیری از این آسیب‌ها، قانون ۲۰-۲۰-۲۰ را رعایت کنید: هر ۲۰ دقیقه یک بار، به چیزی در ۲۰ فوتی‌تان، به مدت ۲۰ ثانیه نگه کنید.
(منبع: Health)
مطلب مرتبط:

در کمتر از ۶۰ ثانیه سلامتی‌تان را بهبود ببخشید-قسمت دوم    

۵ غذا که شما را شاد می‌کنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ