چطور از شر موهای زائد خلاص شویم؟

الو دکتر: امروزه در بازار، محصولات فراوانی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد؛ اما شاید انتخاب یکی از این روش‌ها یا محصولات، کار چندان ساده‌ای نباشد.

یکی از دغدغه‌های همیشگی خانم‌ها، خلاص شدن از شر موهای زائد است که همیشه با درد و زحمت زیاد همراه بوده. امروزه در بازار، محصولات فراوانی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد؛ اما شاید انتخاب یکی از این روش‌ها یا محصولات، کار چندان ساده‌ای نباشد.

معمولاً برای از بین بردن موهای زائد از روش‌های بی‌رنگ کردن، تیغ‌زدن یا دستگاه‌های اپی‌لیدی و اپیلاسیون با موم یا واکس و کرم‌های موبر استفاده می‌شود. اما این که کدام روش را برای برطرف کردن موهای کدام قسمت به‌کار ببریم و این که مزایا و معایب آن‌ها چیست، ممکن است ذهن هر کسی را به خود مشغول کند. کرم‌های موبر معمولاَ به‌صورت پودر، ژل و اسپری یافت می‌شوند. اما معمولاًَ ماده تشکیل‌دهنده همه آن‌ها یکی است.  موادی که در این محصولات وجود دارد، باعث شل شدن و کنده‌ شدن موها می‌شوند. استفاده از این کرم‌ها رواج زیادی دارد، به‌خصوص زمانی که فرد بخواهد سطح وسیعی از بدن را در یک زمان تمیز کند. معمولاً استفاده از مومک درد زیادی دارد و بی‌رنگ کردن موها هم زمانی‌که مربوط به موهای دست یا پا باشد، به‌صرفه نیست و نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیاز شخص باشد؛ موها را هم از بین نمی‌برد بلکه تنها رنگ آن را عوض می‌کند. دستگاه‌های اپیلاسیون برقی هم معمولا باعث پیدایش جوش یا لک، به‌خصوص روی ساق پا می‌شود… در نهایت این که هیچ‌کدام از این روش‌ها باعث از بین رفتن پیاز مو نمی‌شوند و موها مجدداً بعد از سه روز تا یک هفته در می‌آیند.

در واقع این‌ها، روش‌هایی موقتی برطرف کردن موهای زائد است. از طرفی، کرم‌های موبر هم ارزان است و هم در دسترس همگان و به‌راحتی هم در منزل توسط شخص قابل‌استفاده است و نتیجه آن هم بسیار سریع است. اما ممکن است که روی پوست بعضی‌ها به‌خوبی جواب ندهد و شخص دچار تحریک و سوزش شود.

در مواردی که کرم موبر خیلی قوی باشد یا شخص پوست حساسی داشته باشد و ماده به‌مدت طولانی روی پوست بماند، ممکن است باعث سوختگی شود و رنگ آن قسمت هم تیره شود. بنابراین یادتان باشد که قبل از استفاده آن روی ناحیه وسیع، ابتدا آن را روی پوست ساعد امتحان کنید. اگر هنگام تست کردن دچار سوزش شدید، قرمزی، تورم، کهیر یا خارش غیرقابل‌تحمل شدید، احتمال واکنش‌های تحریکی و آلرژیک با این محصولات وجود دارد و نباید آن‌ها را به‌کار ببرید. یکی دیگر از مواردی که در استفاده از کرم‌های موبر آزاردهنده است، بوی تند و بد آن‌هاست. البته برخی از محصولات حاوی مواد خاصی هستند که بو را از بین می‌برند. درضمن اگر پوست‌تان حساس است و خیلی زود به مواد موضعی واکنش نشان می‌دهد، یا اگر سابقه حساسیت و آلرژی دارید، بهتر است از این کرم‌ها استفاده نکنید. البته دفعات استفاده از این محصولات هم برای برخی ناراحت‌کننده است؛ به‌طوری‌که برای داشتن پوستی عاری از مو، مجبور خواهید بود هر 5 تا 7 روز یک‌بار دوباره آن‌را مصرف کنید. اما با این وجود، برای سطوح وسیعی که موی زائد دارند، می‌توانید کرم‌ موبر بزنید. اما اگر به‌دنبال راهی هستید که به‌طور دائم موهای زائدتان را از بین ببرید، می‌توانید از چندین جلسه لیزردرمانی کمک بگیرید. معمولا برای این که روش لیزر به‌خوبی جواب دهد، لازم است که سه تا پنج جلسه تکرار شود. اما یادتان باشد که لیزر بیشتر روی پوست‌های روشن با موهایی پررنگ و زبر عمل می‌کند و اگر موها حالت کرکی دارند و موهای سفید و خاکستری یا بلوند  با لیزر کم‌تر از بین می‌روند. با در نظر گرفتن تمامی مزایا و معایب هر روش، تصمیم این که کدام یک را انتخاب کنید با خودتان است.

فاصله جلسات لیزر درمانی برای موهای زائد

علت رشد موهای زائد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ