سونا شما را لاغر می‌کند؟ + پاسخ دکتر مرتضی صفوی

مهرناز زاوه
استفاده از طب سوزنی برای کاهش وزن، همچنین رفتن به سونا به این منظور به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

خیلی خوب است که به فکر تناسب اندامتان باشید. اما باید از روش‌های مناسب برای این کار استفاده کنید، تنبلی را کنار بگذارید و فقط به فکر استفاده از انواع قرص‌ها نباشید. ما به شما مجموعه‌ای از باورهای غلط که خیلی‌ها فکر می‌کنند به کمک آنها می‌توانند لاغر شوند، معرفی می‌کنیم.
سید مرتضی صفوی، متخصص تغذیه در این خصوص گفت: این‌که مصرف کرفس، فلفل قرمز، سرکه سیب و گریب فروت را سبب کاهش وزن عنوان می‌کنند، جزء باورهای درست تغذیه‌ای محسوب می‌شود. به این دلیل که این مواد غذایی خاصیت چربی‌سوزی دارند.
او با اشاره به باورهای غلط در زمینه کاهش وزن گفت: استفاده از طب سوزنی برای کاهش وزن، همچنین رفتن به سونا به این منظور به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. استفاده از سونا سبب می‌شود فرد آب بدن خود را از دست بدهد و چربی‌سوزی برای او در پی نخواهد داشت. همچنین مصرف قرص‌های ادرارآور برای کاهش وزن تنها آب بدن را از بین می‌برد و تاثیری بر کاهش وزن نمی‌گذارد، مصرف داروهای اسهال‌آور هم به همین صورت عمل می‌کند و مصرف آن باعث آسیب به کبد، کلیه و سیستم گوارشی بدن می‌گردد.
صفوی گفت: مصرف برخی مکمل‌های غذایی که در عطاری‌ها برای کاهش وزن ارائه می‌شود و به هیچ عنوان منطبق با فرمولی تهیه نشده است، نیز به بدن آسیب می‌رساند، به دلیل آنکه این مکمل‌ها، فیبر هستند که دفع سریع مواد غذایی را از بدن فرد به همراه دارد و کاهش وزن ناشی از این مواد، کاهش وزنی اساسی محسوب نمی‌شود که در آن بافت چربی وزن کمتر گردد.
او با اشاره به تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای در زمینه کاهش وزن گفت: مکمل‌های غذایی که در ماهواره‌ها برای کاهش وزن تبلیغ می‌شود، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، به دلیل آنکه این داروها تائید شده نیستند و باید از کانال‌هایی مشخص چون GMP تائیدیه داشته باشند.

مطلب مرتبط:
آیا واقعا چاق هستید+تست چاقی
با این رژیم غذایی ۳ روزه لاغر شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ