زنان یائسه چگونه با تعریق شبانه مقابله کنند؟(قسمت اول)

zahra
یکی از مشکلات رایج خانم های یائسه علاوه بر حالت گر گرفتگی، تعریق های شبانه است. مشکلی که گاهی هر روز تکرار می شود و خانم ها را ناراحت می کند.در این مطلب چند توصیه برای مقابله با این مشکل و روش های خنک ماندن را ارائه می دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

یکی از مشکلات رایج خانم های یائسه علاوه بر حالت گر گرفتگی، تعریق های شبانه است. مشکلی که گاهی هر روز تکرار می شود و خانم ها را ناراحت می کند. در این مطلب چند توصیه برای مقابله با این مشکل و روش های خنک ماندن را ارائه می دهیم. لطفا با ما همراه باشید.
دمای اتاق نباید بیش از 19 درجه سانتی گراد باشد
اگرچه تعریق های شبانه مربوط به عوامل هورمونی است و گرما تاثیر چندانی در قضیه ندارد، اما لازم است که دمای اتاق (حتی در زمستان نیز) بالای 19 درجه نباشد.
توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به رختخواب، در و پنجره را باز کنید تا هوای اتاق عوض شود.
پارچه‌ی ملافه‌ها و رو بالشتی تان باید از جنس خوب (نخی وکتان) و بدون مواد مصنوعی (جنس نایلونی) باشد، چون مواد مصنوعی باعث تعریق بیشتر می شوند.
 سویا و کتان: گیاهان جبران کننده تغییرات هورمونی
گیاهانی مانند سویا، میوه‌ی رازک، کتان و مریم گلی دارای فیتواستروژن هستند که به تسکین علائم یائسگی کمک می‌کند.
البته باید حواستان باشد که میزان فیتواستروژن دریافتی نباید بیش از یک میلی گرم در ازای هر کیلوگرم وزن بدن باشد. به عنوان مثال اگر 60 کیلوگرم باشید، نباید روزانه بیش از 60 میلی گرم فیتواستروژن دریافت کنید، بویژه اگر در برنامه ی غذایی خود سویای زیادی مصرف می کنید.
گیاه مریم گلی نیز برای کاهش تعریق بیش از حد مفید است. می توانید از دم کرده ی این گیاه میل کنید.
توصیه می کنیم این گیاهان را طبق دستور عطار امتحان کنید. اگر بعد از دو تا سه ماه هیچ تاثیر و بهبودی مشاهده نکردید، گیاه دیگری امتحان کنید، چون بدن هر کسی واکنش خاصی نسبت به گیاهان مختلف نشان می دهد.
قهوه یک نوشیدنی داغ است که با سرعت زیاد دمای بدن را بالا می برد و حالت گر گرفتگی و تعریق شبانه را افزایش می دهد
فعال تر باشید
اگر از نظر جسمی و روحی فعال تر باشید، کمتر دچار علائم یائسگی خواهید شد. نتایج پژوهش ها نشان می‌دهد فعالیت های بدنی منظم می تواند باعث کاهش حالت گر گرفتگی و تعریق های شبانه شود.
مهم این است که شما به طور منظم فعالیت بدنی داشته باشید. بهتر است هر هفته حداقل سه مرتبه و به هر بار به مدت 30 دقیقه پیاده روی داشته باشید.
سیگار را ترک کنید. مصرف دخانیات زمان شروع یائسگی را حداقل سه سال به جلو می اندازد و باعث تشدید علائم آن می شود.

منبع: تبیان

ادامه دارد…

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ