۱۵ راهکار برای اینکه خودتان را گول بزنید که سیر هستید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
متخصصان تغذیه بر این باورند که اگر برای خوردن سیب یا کرفس اشتهای کافی ندارید، اصلا گرسنه نیستید. گرسنگی حقیقی باعث می‌شود که تهیه گزینه‌های خوب امکان‌پذیر جلوه کند.

در ادامه‌ی قسمت اول به شما می‌آموزیم که با کنترل بدن و مغزتان خود را گول بزنید که به غذای بیشتری نیاز ندارید.
۸.در اطراف خانه پیاده‌روی کنید
بهتر است کمی به مانیتور کامپیوتر و چشمان‌تان استراحت دهید و قدم بزنید؛ همه می‌دانند که هوای تازه تاثیر قابل‌توجهی بر ذهن انسان دارد. بهتر است پیاده‌روی سریع یا نرمش کنید. این کار به جریان یافتن خون در عضلات کمک می‌کند و احساس گرسنگی را هم برطرف می‌کند.
۹.میوه‌ و سبزیجات را برش دهید و بسته‌بندی کنید
گاهی اوقات که وقت پخت و پز نداریم، به مواد غذایی مزخرف و مضر روی می‌آوریم. توصیه می‌شود بهترین انتخاب خود را بر مبنای سالم‌ترین غذا انجام دهید. خیلی‌ها بشقاب‌های آماده میوه و سبزیجات برش‌خورده را از قبل در یخچال یا فریزر نگه می‌دارند و در بین وعده‌های غذایی خود آنها را میل می‌کنند.
۱۰.قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید
گاهی اوقات، تنها زمانی احساس تشنگی می‌کنیم که واقعا به آب نیاز داشته باشیم. وقتی آب می‌نوشیم، حجم معده افزایش می‌یابد. این افزایش حجم قابل‌ملاحظه بوده و باعث می‌شود که کمتر غذا بخوریم. شما می‌توانید لیوان آب خود را با چیزهایی مثل آب‌لیمو بنوشید تا طعم و مزه بهتری بدهد. آب بهترین سم‌زدا برای بدن است.
۱۱.با سالاد کاهو شروع کنید
شروع کردن وعده غذایی با یک اشتها‌آورِ سبک باعث کاهش احساس گرسنگی می‌شود؛ مگر اینکه بخواهید با نان شروع کنید که اغلب شما را گرسنه نگه می‌دارد. اغلب اوقات وقتی پشت میز غذا می‌نشینیم، بزرگ‌ترین و بهترین انتخاب ممکن را سفارش می‌دهیم. اما توصیه می‌شود قبل از سفارش غذای اصلی یک بشقاب سالاد سبزیجات بخورید تا سطح قند خون بدن‌تان متعادل شود. وقتی سطح قند خون به تعادل برسد، دیگر پرخوری نخواهید کرد. سعی کنید از مواد غذایی فاقد ارزش غذایی که شما را گرسنه نگه می‌دارند، پرهیز کنید.
۱۲.تست گرسنگی را انجام دهید
متخصصان تغذیه بر این باورند که اگر برای خوردن سیب یا کرفس اشتهای کافی ندارید، اصلا گرسنه نیستید. گرسنگی حقیقی باعث می‌شود که تهیه گزینه‌های خوب امکان‌پذیر جلوه کند. بنابراین، قبل از شروع غذا این تست گرسنگی را به کمک سیب انجام دهید. با این کار، بهتر می‌توانید احساس گرسنگی خود را شناسایی کنید و پس از آن غذا بخورید.
۱۳.اول از همه مواد پروتئینی بخورید
برخی مطالعات نشان می‌دهند که انرژی دریافتی از پروتئین‌ها سیر‌کننده‌تر از پروتئین‌های دریافتی از کربوهیدرات یا چربی است. بنابراین، سعی کنید مرغ و ماهی خود را قبل از دست زدن به کربوهیدرات‌های موجود در بشقاب بخورید! اگر خودتان آشپز هستید، یک غذای گیاهی سالم تهیه کنید که سرشار از پروتئین باشد.
۱۴.از حواس دیگرتان هم استفاده کنید
احساس سیری صرفا به حواس شما بستگی ندارد، بلکه از آنچه می‌بینید هم تاثیر می‌پذیرد. نشانه‌های بصری با اشتهای شما مرتبط هستند، به همین دلیل دیوید زینچنکو، خالق کتاب «این را بخور و آن را نخور!» و «رژیم غذایی بدون چربی» توصیه می‌کند پس از هر وعده غذایی یک شمع را روی میز خاموش کنید. این کار باعث می‌شود که مغزتان به زمان شروع و پایان هر وعده غذایی عادت کند.
۱۵.اگر شک دارید، به قانون  SSFVفکر کنید
SSFV مخفف سوپ، سالاد، میوه و سبزیجات است. طبق این قانون، قبل از شروع هر وعده غذایی یا در پایان آن بهتر است یکی از این خوراکی‌ها را بخورید، اگر فکر می‌کنید هنوز هم جا دارید. آب موجود در این مواد غذایی کمک می‌کند که سیر شوید. غذاهای تهیه‌شده از این مواد، در صدر غذاهایی قرار دارند که نقش سم‌زدایی دارند. بنابراین تا حد امکان سعی کنید در زندگی روزمره خود از این قانون پیروی کنید!
منبع: eatthis

۲۰ چربی سالم که شما را لاغر می‌کنند

بهترین آب‌های طعم‌دار برای سوزاندن چربی و کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ