پرش چشم نشانه ی چیست؟

zahra
پرش‌ها‌ی چشم ، تیک‌ وانقباض عضلانی‌ پلک‌ها بسیار رایج هستند. این گرفتاری‌ها معمولا پلک پایین یک چشم را درگیر می‌کنند،اما امکان دارد که پلک بالایی نیز درگیر شود و اغلب آنها دائمی نیستند البته ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشند.

به دلیل تحریک اعصاب عضلات چشم، تحریکات عصبی و روانی، استرس و اضطراب و یا حادثه‌ای که اعصاب شما را تحت تاثیر قرار داده پیش می‌آید و پس از رفع مشکل پیش آمده به خودی خود برطرف می‌شود.
احتمالاً در جایی کار یا زندگی می‌کنید که منبع نور آنجا، شدید یا حاصل لامپ‌های سفید مهتابی است.کم خوابی یا عدم استراحت چشم را نیز می‌توان به نشانه های خستگی افزود.

با کاهش میزان تابش نور یا افزودن لامپهای زرد معمولی (از جنس فنر یا سیم فلزی) و نیز استراحت، دور شدن از وسائل نوری ظاهرا یکنواخت اما دارای تشعشع (مثل مانیتورها)، کمپرس ناحیه چشم، استراحت و خواب به میزان لازم و مانند آن عضلات پلک آرامش قبل را بازیافته، پرش پلک نیز متوقف می‌شود.

پریدن پلک چشم علامت کمبود مواد معدنی است
کمبود موادی چون منیزیوم و کلسیم در بدن باعث پرش غیرارادی پلک می‌شود. اگر چنین باشد، به سبب کمبود منیزیوم در دست‌هایتان هم لرزش خفیفی را حس می کنید و افزون بر آن اسپاسم‌های عضلانی گاه به گاه، خواب رفتن دست‌ها یا پاها، احساس گرفتگی گلو یا شانه یا گردن نیز به سراغتان می آید. در این‌صورت باید به پزشک مراجعه کنید و زمانی در حدود ۲ تا ۳ ماه مکمل ها یا کپسول‌های حاوی منیزیوم و کلسیم میل کنید!
این زمان طولانی به خاطر آن است که مواد یافت شده بخوبی به همه اعضای بدن برسد.گاهی نیز کمبود ویتامین B6 باعث پرش پلک در افراد می‌شود.در اینصورت لب‌هایتان هم خشک به نظر می رسد.
منبع: جام نیوز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ