غذاهای تستوسترون‌ساز کدامند؟

zahra
تستوسترون یک هورمون مورد نیاز برای رشد مردان است که در درجه اول در بیضه ها تولید می شود. و مسئول ساخت ماهیچه، توده استخوان، همچنین تولید اسپرم و میل جنسی است.

تستوسترون نقش مهمی را در میل جنسی یک مرد بازی می کند بسیاری از مردان تجربه کاهش میل جنسی به درجات مختلف دارند با این حال، کسانیکه که تستوسترون پایین دارند کاهش شدید در داشتن تمایل به رابطه جنسی دارند و در طول رابطه جنسی، کمبود تستوسترون رسیدن به اوج لذت جنسی را دشوار می کند.

یکی از موادی که می‌تواند سطح تستوسترون بدن‌تان را افزایش دهد عنصر روی (Zinc) است. بهترین منبع غذایی روی، گوشت به‌ویژه گوشت سفید مرغ است. بهترین نوع ماهی هم سالمون یا همان ماهی آزاد است.

اگر گیاهخوار هستید به جای گوشت می‌توانید از حبوبات و بادام‌زمینی استفاده کنید چون هیچ میوه‌ای به تولید تستوسترون کمک نمی‌کند. برخی از میوه‌های سرشار از ویتامین A نیز تولید تستوسترون را تقویت می‌کنند که ازجمله آنها می‌توان به سیب، طالبی، آناناس و مرکبات اشاره کرد. سبزی‌هایی مانند گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای جزو منابع غنی ویتامین A هستند که به تولید تستوسترون کمک می‌کنند.

آن روی سکه هم غذاهایی است که قاتل تستوسترون‌ هستند. غذاهای سرخ کردنی، قند و کافئین با تحریک بیش از حد غده آدرنال باعث خستگی این غده شده و باعث می‌شوند هورمون تستوسترون تولید نشود. (بنابراین اگر صبحانه را با قهوه و شکر شروع کرده‌اید همه تلاشی که با ورزش صبحگاهی در تولید تستوسترون انجام دادید بی‌نتیجه شده! می‌توانید برای صبحانه فردا املت را همراه گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای میل کنید).
 

اگر در تلاش برای افزایش تولید تستوسترون بدن از طریق رژیم غذایی هستید، باید از غذاهای خاص اجتناب کنید. برای مثال خوردن پروتئین بیش از حد می‌تواند مقدار تستوسترون دفع شده در ادرار را افزایش دهد. در واقع مصرف پروتئین، در حدود 8/0 تا یک گرم به‌ازای هر نیم‌کیلوگرم از وزن بدن مناسب است.

نکته آخر اینکه مقادیر بالای ویتامین E هم باعث افزایش سطح تستوسترون می‌شود و هم فعالیت اسپرم‌ها را بهبود می‌بخشد. غذاهای سرشار از ویتامین E عبارتند از مغزهای روغنی، اسفناج، آووکادو، روغن زیتون و بروکلی. مغزهای روغنی چربی‌های سالمی هستند که اسیدهای چرب ضروری‌شان به دلیل افزایش سطح تستوسترون لازم است. خوردن روزانه یک مشت آجیل منجر به ایجاد یک رژیم متعادل به علاوه کمک به افزایش تستوسترون‌تان می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ