دکتر هوشنگ احسانی بیماری لیکن پلان را تشریح می‌کند

zahra
دکتر هوشنگ احسانی: لیکن پلان یک بیماری التهابی پوست است که هنوز علت آن به درستی مشخص نشده است. در بیماری لیکن پلان دانه­‌های قرمز و بنفش در نواحی چون مچ دست یا پا یا کمر ایجاد می شود و در نواحی دیگری مثل مخاط دهان ضایعات سفیدرنگی تولید می­‌کند.

دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو و زیبایی:

دکتر هوشنگ احسانی می­‌گوید: «لیکن پلان یک بیماری التهابی پوست است که هنوز علت آن به درستی مشخص نشده است. در بیماری لیکن پلان دانه­‌های قرمز و بنفش در نواحی چون مچ دست یا پا یا کمر ایجاد می شود و در نواحی دیگری مثل مخاط دهان ضایعات سفیدرنگی تولید می­‌کند. نشانه دیگر لیکن پلان شکستگی ناخن یا خط دار شدن آن و ریزش مو است. ریزش دائمی و بدون بازگشت که معمولاً در مردان و زنان این بیماری بین سنین 20 تا 40 سالگی دیده می­‌شود.» به گفته دکتر احسانی برخی دانشمندان برای بیماری لیکن پلان منشا خارجی مثل ویروس، باکتری یا پروژن قائل هستند که پس از ورود به بدن باعث تغییر در پوست و مخاط می شود.

دکتر احسانی در مورد درمان بیماری لیکن پلاس هم گفت: «درمان لیکن پلان سخت است و راه مشخصی برای ریشه کن کردن بیماری وجود ندارد. بیشتر می‌­شود از روی علائم آن را کنترل کرد و داروها به شرط گذران دوره بیماری لیکن پلان بهبود نسبی می آورند.»

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ