راهکاری ساده اما بی نظیر برای تحریک حافظه را می دانید ؟

nazari
فعالیت ورزشی فواید انکارناپذیری در زمینه پیشگیری از بیماری ها دارد. با وجود اینکه به طور کامل مانع از ابتلا به بیماری ها نمی شود اما بهبود وضعیت سلامتی را تضمین می کند. در این باره پیاده روی روشی ساده برای حفظ سلامتی و حافظه محسوب می شود.

حافظه؛ ذخیره ای ارزشمند پس از 50 سالگی

توانایی ها شناختی و از جمله حافظه به خاطر پیر شدن سلول ها با افزایش سن، تحلیل می روند. از دست دادن حافظه و فراموشی پس از سن 50 سالگی به تدریج بیشتر می شود. اما خوشبختانه چند توصیه ساده برای کند شدن این روند وجود دارد. مطالعات بسیاری روی گروه های افراد بالای سن 50 سال حکایت از فواید پیاده روی بر تمرکز حافظه دارد.

فعالیت مغزی تحریک شده

ثابت شده است که فعالیت مغز در افرادی که به طور منظم حدود 20 دقیقه در روز با روشی نسبتا پرتحرک پیاده روی می کنند،‌ بسیار قابل توجه است. این افراد در مقایسه با دیگران هم سالان خود کمتر دچار دمانس و اختلالات شناختی می شوند.

بهبود اختلالات موجود

تحقیقات همچنین نشان می دهد که پیاده روی می تواند اختلالات شناختی موجود را کاهش دهد،‌ عملکردهای مغز را بهبود بخشد و جریان خون را تحریک کند. البته با توجه به مشاهدات، این تاثیرات مثبت پس از قطع فعالیت ورزشی حتی پس از یک سال از بین می رود.

 حفظ آمادگی کامل

پیاده روی علاوه بر اینکه باعث حفظ حافظه مطلوب در مدت طولانی تری می شود، فواید متعددی بر سلامت بدن دارد زیرا  خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد، در کشیدگی عضلات مؤثر است، آسم را بهبود می بخشد و…

و….

پیاده روی فعالیت ورزشی با شدت کم و قابل دسترس برای اکثر افراد است. اگر دوست دارید که همواره توانایی حافظه و وضعیت مطلوب سلامتی را حفظ کنید، برای پیاده روی تردید نداشته باشید.

منبع: قدس آنلاین

مطالب مرتبط : برای حافظه خوب چه غذایی بخوریم ؟

روش‌های گوناگون تقویت حافظه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ