درد پستان

تعریف:

درد سینه یا ماستالژیا مشکل شایعی بین خانمهاست.به طوری که از هر 10 خانم 7 نفر در طول زندگی آن را تجربه می کنند.در واقع در حدود 10 درصد از زنان درد متوسط تا شدید سینه را در حدود 5 روز از ماه تجربه می کنند و در برخی موارد در سرتاسر دوران قاعدگی درد شدیدی وجود دارد.

درمان:

برای درمان باید علت زمینه ای ایجاد کننده برطرف شود.پوشیدن لباس زیر مناسبی که به بافتها فشار وارد نکند و حمایت کافی از بافت سینه ایجاد کند و تغییر روش جلوگیری از بارداری ایده ی مناسبی است.

پیشگیری:

بهتر است سیگار نکشید و از نوشیدنی‌های کافئین دار (مثل چای و قهوه) پرهیز کنید. پس از تشخیص، پستان‌ها باید هر ماهه توسط خود فرد از نظر به وجود آمدن توده‌های جدیدتر یا تغییر درتوده‌های قبلی بررسی شوند. در صورت بروز هرگونه تغییری به پزشک باید اطلاع داده شود. اگر بیش از

عوامل:

دارو های درمان نازائی و قرص های جلوگیری از بارداری، کیست سینه و عمل جراحی قبلی سینه

علائم:

مشکلات آناتومیکی و ساختاری در سینه ها می تواند موجب ایجاد درد شود که در بیشتر موارد این دردها غیر دوره ای هستند.اختلالاتی مانند کیست ها،ضربه ها و آسیب دیدگیها و جراحیها ی قبلی می توانند موجب بروز درد شوند.علت این نوع دردها معمولا خارج از بافت سینه است.مثلا ممکن است علت ایجاد درد،اختلالی دردیواره ی قفسه سینه،عضلات، مفاصل،قلب و یا نواحی دیگر باشد که به علت انتشار درد به این نحو احساس شود. کشیدگی عضلات سینه و آسیبهای مفصلی نیز می توانند موجب چنین دردهایی شود.

عوارض:

علاوه بر درد در سینه که احساس ناخوشایندی است، در 2 تا 7 درصد از زنان درد سینه ممکن است نشانه سرطان باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
نظر خود را بنویسید