عمل جراحی بینی استخوانی

مهرناز زاوه
دکتر علی میقانی، فلوشیپ جراحی زیبایی و ترمیمی صورت: عمل جراحی بینی استخوانی به بینی های که دارای برآمدگی در بخش پل بینی هستند بینی های استخوانی گفته می شود ، با بهره گیری از عمل جراحی بینی استخوانی یا رینوپلاستی این امکان فراهم می شود که بینی های استخوانی را جراحی نمود و کلیه برآمدگی و اشکالاتی که بینی استخوانی دارند را اصلاح کرد.

دکتر علی میقانی، فلوشیپ جراحی زیبایی و ترمیمی صورت:


عمل جراحی بینی استخوانی به بینی های که دارای برآمدگی در بخش پل بینی هستند بینی های استخوانی گفته می شود ، با بهره گیری از عمل جراحی بینی استخوانی یا رینوپلاستی این امکان فراهم می شود که بینی های استخوانی را جراحی نمود و کلیه برآمدگی و اشکالاتی که بینی استخوانی دارند را اصلاح کرد. هزینه و قیمت جراحی بینی های استخوانی مثل بینی های گوشتی متغییر می باشد، برای دستیابی به بهترین نتیجه جهت جراحی بینی باید بیمار حتما توسط پزشک از نزدیک معاینه شود، عمل جراحی بینی دارای عوارض بسیار کمی از جمله کمی ورم و کبودی می باشد که پس از گذشت مدت زمانی تمامی عوارض از بین می رود. به اشخاصی که مایل به جراحی زیبایی بینی هستند، توصیه می شود حتما نمونه کارهای جراحی بینی پزشک را مشاهده نمایند. شما عزیزان می توانید در قسمت گالری تصاویر انواع نمونه کار جراحی بینی دکتر میقانی را مشاهده نمایید، وی می گوید تبلیغ های کاذب دستگاه های کوچک کننده بینی را باور نکنید زیرا این دستگاه تقلبی هستند و صرفا جهت تبلیغات بوده و مورد تایید هیچ دکتری نیست.  علت ایجاد شدن قوز بینی و برآمدگی روی پل بینی در اثر رشد بیش از اندازه غضروف بینی می باشد . یکی دیگر از علل بزرگ شدن  بیش از اندازه استخوان و بافت غضروفی وارد شدن آسیب به بینی در دوران نوجوانی است. قوز روی بینی و برآمدگی آن تاثیرات نامطلوب در چهره ایجاد می کند و سبب بروز مشکلات زیبایی می شود. ویژگی های بینی استخوانیاستخوان های محکم و غضروف های سفت پوست ظریف و نازک دارند تیغه محکمی دارند توجه به این نکته الزامی است زمانی که غضروف قوی تر باشد و پوست ظریف تر باشد پس از جراحی بینی نتایج بهتری حاصل می شود . دکتر علی میقانی جراح زیبایی بینی بیان می کند که جراحی بینی های استخوانی پس از عمل در مقایسه با جراحی بینی های گوشتی سریع تر بهبود می یابد. معاینه و درمان بینی های استخوانی

جراح زیبایی عمل بینی استخوانی، استخوان های بینی را از نظر ساختار زیر بررسی می کند:

– شکل

– ضخامت پوست بینی

– انحراف تیغه بینی

– برآمدگی بینی

– اندازه و

– عمل بینی استخوانی

– جراحی بینی استخوانی

امروزه جراحی بینی نقش قابل توجهی در کاهش برآمدگی بینی و اصلاح شکل بینی داشته است.، لازم به ذکر است اشخاصی که بینی استخوانی دارند به منظور عمل زیبایی بینی خود به پزشک و جراح متخصص که دارای تبحر و مهارت کافی در جراحی است مراجعه نمایند. دکتر علی میقانی اشخاص متعددی را که بینی های گوشتی واستخوانی داشته اند را عمل نموده است، که بیماران پس از عمل نهایت رضایت را از عمل خود داشته اند.

آیا امکان بر آمدگی بعد از جراحی بینی استخوانی وجود دارد؟

خوشبختانه عمل بینی استخوانی بازگشتی ندارد و در موارد بسیار کم و ناچیزی امکان بازگشت برآمدگی ها وجود دارد. جراحی زیبایی بینی استخوانی باعث تغییرات بسیار زیادی در چهره شخص می شود.

بینی گوشتی سریع تر بهبود می یابد یا بینی استخوانی

زمانی که در جراحی هدف اصلی اصلاح بزرگی و بدفرم بودن استخوان های بینی باشد بهبودی به سرعت رخ می دهد ، اما اگر بافت نرم بینی را که دارای پوست ضخیم (بینی گوشتی) باشد بهبودی طولانی تر خواهد بود. دکتر علی میقانی جراح بینی اظهار می کنند که بیماران بینی های گوشتی  باید صبر داشته باشند تا تورم ناشی از جراحی بهبود یابد سپس به قضاوت در خصوص جراحی بینی بپردازند.

جراحی بینی استخوانی چه عوارضی دارد؟

انتخاب جراح زیبایی بینی بسیار حائز اهمیت می باشد ، زیرا انتخاب جراح زیبایی بینی که دارای تجربه و تبحر در کار جراحی است سبب می شود عوارض جراحی بینی به حداقل برسد ، بنابراین به اشخاص توصیه می کنیم در انتخاب جراح بسیار حساس و دقت داشته باشند . شما می توانید جهت مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر با دکتر علی میقانی جراح زیبایی بینی تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح نمایید.

مدت زمان جراحی بینی

مدت زمان جراحی بینی استخوانی معمولا طولانی نمی باشد ، درباره جراحی بینی استخوانی باید بیان که پس از گذشت چند ساعت از عمل بیمار می تواند مرخص شود ، هم چنین بیمار درد چندانی را پس از عمل ندارد .

بعد از عمل بینی استخوانی چه مراقبت هایی لازم است

پس از جراحی بینی استخوانی لازم است شخص به مدت 72 ساعت از آرام بخش و مسکن استفاده نماید . شخص پس از یک هفته استراحت می تواند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازد، توصیه می شود افرادی که جراحی زیبایی بینی را  انجام داده اند به مدت سه هفته از انجام فعالیت های سنگین ورزشی پرهیز نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مراقبت های پس ازعمل بینی می توانید به مقاله مراقبت های پس از جراحی بینی در همین سایت مراجعه نمایید. شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان جراحی بینی می توانید با شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید.

عوامل مهم در جراحی بینی استخوانی

پوست و مقدار انعطاف پذیری پوست

در جراحی بینی استخوانی تغییرات بر روی استخوان و غضروف انجام می شود و با ایجاد برش هایی پوست از غضروف ها جدا می شود در بینی های استخوانی  غالبا از حجم استخوان و غضروف ها کم خواهد شد..معمولا جراح بینی روی پوست بینی اقداماتی را انجام نمی دهد زیرا پوست نسبت به الاستیسیته خود تغییر پیدا می کند و به آسانی بر روی بافت استخوانی فرم خاصی به خود می گیرد.با توجه به مطالب ارائه شده در این مرحله مقدار الاستیسیته پوست نقش به سزایی در نتیجه جراحی بینی استخوانی خواهد گذاشت به این صورت که اگر مقدار الاستیسیته پوست کم باشد بینی گوشتی بوده و با کاهش حجم پوست بینی گوشتی فرم بهتری را به خود می گیرد.حال اگر پوست دارای قدرت انعطاف پذیری بالایی باشد مناسب بوده و به نوعی دارای الاستیسیته خوب باشد جراح بینی محدودیت کمتری در جراحی بینی خواهد داشت  و متخصص جراجی بینی قادر خواهد بود ، خلاقیت و هنر خود را طوری که با سلیقه بیمار هم خوانی داشته باشد بیشتر در بینی استخوانی  به نمایش بگذارد. به طور کلی می توان گفت یک جراح بینی در جراحی بینی استخوانی جراحی آسان تری را پیش رو دارد ولی باز هم کاملا بینی باید معاینه شده و نقایص آن به درستی بررسی شود.

ارتباط اجزای صورت و تناسب بینی

از جمله مولفه هایی که می توان نتیجه ی جراحی بینی استخوانی را ایده آل دانست سازگاری بینی با  لب و دهان،فک،گونه و به طور کلی اجزای صورت است. یعنی جراح بینی باید میزان زیبایی دیگر اجزای صورت را در نظر گرفته و متناسب با آن موقعیت و مکان بینی در صورت را تشخیص دهد. جراح بینی باید  پیش از جراحی با بیمار صحبت کرده و آگاهی لازم را در مورد بینی  و اجزای صورت شخص به وی منتقل کند تا بیمار انتظار و توقع معقولی از جراحی بینی استخوانی خود داشته باشد. معمولا زمانی که شخص چهره ای زیبا داشته و اجزای صورت هماهنگی بیشتری با هم دارند  نتیجه جراحی بینی استخوانی مطلوب تر خواهد شد.برخی زمان ها ممکن است در حین عمل جراحی بینی نقایص دیگر صورت نیز اصلاح شود.

جراحی بینی استخوانی با بینی گوشتی چه فرقی می کند؟

اکنون که با خصوصیت های  بینی گوشتی و استخوانی آشنا شدید می توانیم بگوییم به ندرت در کشور ما می توانیم بگوییم بینی شخصی به طور کامل استخوانی و یا گوشتی است در اکثر موارد شکل بینی ها تر کیبی از این دو حالت است که جراح بینی برای هر کدام تکنیک های مختلفی را به کار میبرد در جراحی بینی استخوانی معمولا جراح بینی از حجم بینی کم می کند تا بتواند نتیجه جراحی بینی را مطلوب کند اما در جراحی بینی گوشتی جراح سعی برآن دارد که  بافت قسمت هایی از بینی را کم کرده و به دیگر قسمت های بینی بیفزاید  تا تیغه بینی استحکام و قدرت بیشتری پیدا کند.برای اضافه کردن به بافت ها یا از بافت خود بینی استفاده می شود و در صورت آسیب دیدگی و شکستگی بافت ها از غضروف گوش استفاده می شود.

دکتر علی میقانی، فلوشیپ جراحی زیبایی و ترمیمی صورت:

 فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی(تهران)
فارغ التحصیل تخصص گوش، گلو، بینی و جراحی سر و گردن از دانشگاه علوم پزشکی تهران(بیمارستانهای امیر اعلم و امام خمینی)
فلوشیپ جراحی زیبایی از دانشگاه گراتز اتریش
امکان انجام جراحی های صورت و گردن

جراحی تخصصی: جراحی زیبایی و ترمیمی بینی

آدرس:  تهران – میدان ونک – ملاصدرا- روبروی بیمارستان بقیه الله – شماره 203 – واحد 7

شماره های تماس:

02188606389

09307362836

وب سایت: www.drmeighani.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ