نبایدهای انجام جراحی بینی از نگاه دکتر بادامچی

مهرناز زاوه
دکتر بهرام بادامچی، متخصص گوش، حلق و بینی:‌ کسانی ورزش می‌کنند و قرار است بعد از عمل به ورزش خود ادامه دهند توصیه می شود این کار را انجام ندهد.

دکتر بهرام بادامچی، متخصص گوش، حلق و بینی :

کسانی که آلرژی دارند باید دور عمل جراحی بینی را خط بکشند؟

اگر آلرژی شدید نباشد یا با درمان داروئی  قابل کنترل باشد می‌توان عمل بینی را انجام داد. اما  باید عمل به گونه‌ای انجام شود که مساحت دریچه‌های بینی که اصطلاحا والو بینی نامیده می‌شود از حد مینیمم که مدنظر است پایین‌تر نیاید؛ چون بینی آلرژیک ترشح‌اش زیاد است و شاخک‌های بینی متورم است. بنابراین اگر قرار باشد بینی خیلی کوچک شود و نکات مربوط به عمل جراحی شامل گذاشتن غضروف اسپیریدر(پهن‌کننده) رعایت نشود، احتمال دارد بیمار به مشکل تنگی نفس گرفتار شود. البته به چند طریق شدت آلرژی بیمار را می‌توان قبل از عمل کاهش داد:

  • سوزاندن شاخک‌های بینی
  • درمان داروئی یک ماه قبل از عمل
  •  مراجعه به کلینیک‌های آلرژی

با انجام موارد بالا، اقدامات نتیجه عمل بهتر خواهد شد.

چه افرادی باید فکر عمل جراحی بینی را از سرشان بیرون کنند؟

  • برای انجام عمل زیبایی بینی بیمار باید از سلامتی کامل برخوردار باشد به عنوان مثال  بیمارانی که مشکلات انعقاد خون مثل هموفیلی دارند به هیچ وجه عمل جراحی بینی برایشان توصیه نمی‌شود.
  • بیمارانی که خشکی بینی  یا رینیت آتروفیک دارند نباید عمل بینی را انجام دهند. اگر جراحی برای این بیماران انجام شود رینیت آتروفیک آنها که یک نوع خشکی مزمن بینی است شدیدتر می‌شود.

-کسانی که ورزش‌های حرفه‌ای  می‌کنند و قرار است بعد از عمل به ورزش خود ادامه دهند توصیه می شود این عمل را انجام ندهند. افرادی که ورزش‌هایی مثل فوتبال، ورزش‌های رزمی، کشتی و … را دنبال می کنند باید از انجام عمل جراحی پرهیز کنند. چرا که برای شکل دادن بینی غضروف‌هایی را از بینی خارج می کنیم که اگر این غضروف ها ضربه بخورند و از جا دربروند دیگر برای جراحی مجدد غضروفی وجود ندارد که جایگزین آن ها بشود. برای همین قبل از جراحی باید  از بیمار پرسیده شود که بعد از عمل می‌خواهید به ورزش‌های رزمی ادامه دهید یا نه؟ اگر پاسخ مثبت بود در این مواقع صلاح بر این است که فقط انحراف بینی داخلی تازه اگر در مرحله شدید بود و مانع تنفس فرد شده بود را عمل کنیم.

 دکتر بهرام بادامچی، متخصص گوش، حلق و بینی و دارای بود تخصصی از دانشگاه تهران است. او جزو اولین پزشکان در ایران است که تجربیات کامل و جامعی در زمینه آندوسکوپی و پولیپ بینی دارد. در کارنامه دکتر بهرام بادامچی، بیش از 1000 مورد عمل جراحی رینوپلاستی و جراحی پلاستیک بینی دیده می‌شود. او عضو انجمن ‌رینولوژی ایران و انجمن تحقیقات رینولوژی است.

در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید با تلگرام دکتر بادامچی در ارتباط باشید و جهت ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188241405

موبایل: 09195000900

آدرس: کوی نصر (گیشا) – خ. 20 – ساختمان 169 – جنب بانک پارسیان – ط. دوم – واحد 6

وب سایت:

drbahrambadamchi.ir

www.drbadamchi.com

me/Rhinoplast

beauty_rhinoplasty

dr.badamchi

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ