آیا خوردن لبنیات روزانه می‌تواند از بروز آلزایمر پیشگیری کند؟

maryam01
بیمارانی که نخستین علائم آلزایمر در آنها رخ می‌دهد می‌توانند با مصرف کره‌ی خاصی که با اسید‌های چرب ویژه‌ای غنی و از شیر گرفته شده٬ برخی از علائم آن را کاهش دهند.

بیمارانی که نخستین علائم آلزایمر در آنها رخ می‌دهد می‌توانند با مصرف کره‌ی خاصی که با اسید‌های چرب ویژه‌ای غنی و از شیر گرفته شده٬ برخی از علائم آن را کاهش دهند.
تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی‌ای که سرشار از کره‌ی اصلاح‌شده است (کره‌ای که فرمولاسیون آن تغییر یافته) باعث افزایش فعالیت آنزیمی می‌شود که به عملکرد حافظه کمک کرده و باعث کاهش آسیب‌های ناشی از این بیماری می‌شود. 
بر اساس یافته‌های محققان٬ اسید لینوئیل دوگانه و اسیدی که از چربی‌های لبنی گرفته شده است به بدن کمک می‌کند تا میزان فعالیت فسفلیپاس A2 آن افزایش یابد. این آنزیم مستقیما بر روی حافظه و مغز تأثیر گذاشته و فعالیتش را انجام می‌دهد. در واقع مستقیما بر روی چربی‌هایی تمرکز دارد که غشای سلولی را می‌سازد و در بین سایر نقش‌ها و عملکردهایش٬ این نقش به شکل‌گیری حافظه کمک می‌کند. در بیماران سالم این غشاها انعطاف‌پذیر هستند اما دوره‌های بروز آلزایمر بسیار سخت بوده و انتقال اسید‌های چرب را با مشکل مواجه می‌سازد.
محققان معتقدند که عملکرد این آنزیم در بیماران آلزایمری تغییر می‌یابد٬ بنابراین تلاش کردند تا متابولیسم فسفالیپاس A2 را در این بیماران تغییر دهند. وقتی علائم این بیماری خود را نشان می‌دهد نمی‌توان گفت که در چه سطح و مقطعی این اتفاق می‌افتد اما می‌توان تعیین کرد که آیا با درمان‌های لازم می‌توان از آن پیشگیری نمود یا خیر. همچنین آنها تلاش می‌کنند تا بتوانند این مسئله را تثبیت کنند که آیا این رژیم غذایی برای سلامتی مضر خواهد بود یا نه.
(منبع: allhealthsite)

با این رژیم از آلزایمر پیشگیری کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ