کشف دارویی برای کاهش پیشرفت سرطان خون

مهرناز زاوه
محققان داروی جدیدی کشف کرده‌اند که می‌تواند زندگی افرادی که را مبتلا به سرطان خون هستند نجات دهد. این دارو، ترکیبی است که برای درمان نوعی سرطان خون کشنده و نادر استفاده می‌شود که می‌تواند بیماری را - حتی بیمارانی که درمان عادی آنها با موفقیت همراه نبوده- وارد فاز بهبودی کند.

محققان داروی جدیدی کشف کرده‌اند که می‌تواند زندگی افرادی که را مبتلا به سرطان خون هستند نجات دهد. این دارو، ترکیبی است که برای درمان نوعی سرطان خون کشنده و نادر استفاده می‌شود که می‌تواند بیماری را – حتی بیمارانی که درمان عادی آنها با موفقیت همراه نبوده- وارد فاز بهبودی کند.
هدف این دارو٬ مبارزه با سرطان خون پرولیمفسیتیک سلول‌های T است که با درمان سیستم ایمنی و افزایش عملکرد آن و نیز ارزیابی فعالیت ژنی همراه است.
این دارو باعث بهبود و درمان بیمار نمی‌شود٬ اما کاری می‌کند که بیمار در فاز بهبودی قرار بگیرد٬ و در نتیجه با صرف زمان بیشتر باعث می‌شود که سلول‌های مغز استخوان بتواند پیوند بخورد.
این تحقیق نتیجه کار دانشمندان روی هشت بیماری بود که سرطان خون پرولیمفسیتیک سلول‌های T داشتند، سرطانی پیشرونده که درمانش بسیار دشوار است.. 
این ترکیب دارویی آزمایشی باعث شد که نتایج کاملا متفاوتی در این بیماران دیده شود. در واقع اگر وراژنتیک و درمان سیستم ایمنی با هم انجام شود٬ نتایج چشمگیری به همراه خواهد داشت. محققان معتقدند که این دارو نه تنها برای درمان سرطان پرولیمفسیتیک سلول‌های T بلکه برای درمان سایر سرطان‌ها هم قابل استفاده خواهد بود. دارویی که در این روش استفاده می‌شود به لحاظ تجاری بسیار رایج و در دسترس است و این بدان معناست که پزشکان نیاز به آزمایش‌های بیشتری نخواهند داشت.
(منبع: allhealthsite)

امکان پیش‌بینی خطر سرطان خون پیش از ابتلا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ