مکمل‌هایی که کلسترول را پایین می‌آورند

maryam01
اگر با در نظر گرفتن آنچه می‌خورید و نیز میزان ورزش‌تان به دنبال روشی برای کاهش کلسترول خود هستید، بهتر است بدانید در بازار برای برآورده کردن این نیاز مکمل‌های رژیمی زیادی وجود دارد. در این‌جا به چندتا از آنها اشاره می‌کنیم: عصاره‌‌ برگ کنگرفرنگی عصاره‌‌ خشک‌شدهی برگِ کنگرفرنگی را به نام سینارا سکولیموس هم می‌شناسند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که ظرف شش ماه و به طور مداوم مکمل‌های کنگرفرنگی مصرف می‌کنند میزان لیپوپرتئین آنها با چگالی کم (LDL) و یا میزان نامتعادل کلسترول‌شان تا ۲۳ درصد کاهش می‌یابد. البته تحقیقات بیشتری برای صحت اثرات این عصاره باید انجام شود. شنبلیله شنبلیله بذری است که از زمان مصر باستان استفاده می‌شده و در شکل‌های کپسولی در دسترس است. مصرف آن در دُزهای بالا می‌تواند میزان کلسترول و LDL را کاهش دهد.

اگر با در نظر گرفتن آنچه می‌خورید و نیز میزان ورزش‌تان به دنبال روشی برای کاهش کلسترول خود هستید، بهتر است بدانید در بازار برای برآورده کردن این نیاز مکمل‌های رژیمی زیادی وجود دارد. در این‌جا به چندتا از آنها اشاره می‌کنیم:
عصاره‌‌ برگ کنگرفرنگی
عصاره‌‌ خشک‌شدهی برگِ کنگرفرنگی را به نام سینارا سکولیموس هم می‌شناسند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که ظرف شش ماه و به طور مداوم مکمل‌های کنگرفرنگی مصرف می‌کنند میزان لیپوپرتئین آنها با چگالی کم (LDL) و یا میزان نامتعادل کلسترول‌شان تا ۲۳ درصد کاهش می‌یابد. البته تحقیقات بیشتری برای صحت اثرات این عصاره باید انجام شود.
شنبلیله
شنبلیله بذری است که از زمان مصر باستان استفاده می‌شده و در شکل‌های کپسولی در دسترس است. مصرف آن در دُزهای بالا می‌تواند میزان کلسترول و LDL را کاهش دهد. شنبلیله فیبرهای رژیمی زیادی دارد و بسیاری از محققان معتقدند که خاصیت کاهش کلسترول آن به خاطر وجود همین فیبرهاست.
فیبر
فیبرهای حل‌شدنی نوعی از فیبرهای رژیمی در غلات، جو، سبوس، نخودفرنگی و مرکبات و نیز مکمل‌های رژیمی هستند. مصرف فیبرهایی که خاصیت حل‌شدن بالایی دارند با کاهش میزان LDL و کلسترول تا حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد رابطه مستقیم دارد. مصرف روزانه‌ی مکمل‌های فیبری بسیار مفید است، اما از طرفی می‌تواند مشکلات معدی‌روده‌ای داشته و در مصرف برخی داروها اختلال ایجاد کند.
روغن ماهی
این روغن سرشار از اسید‌های چرب حاوی امگا۳ است که برای سلامتی قلب بسیار مفیدند. انواع متراکم و غلیظ جزو مواد اولیه‌ی مکمل‌های روغن ماهی محسوب شده که غالباً به شکل کپسول‌های ژله‌ای مصرف می‌شود. این روغن میزان تری‌گلیسیرید- ترکیب سوم سازنده‌ی کلسترول- را تا حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.
سیر
از خانواده‌‌ پیازها بوده و در قالب روغن، عصاره یا قرص موجود است. سیر در کاهش کلسترول، LDL و بیماری‌های قلبی‌عروقی تأثیر زیادی دارد.
(منبع: webmd)

پنج غذای پایین آورنده کلسترول

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ