با دلایل خروپف در زنان و مردان آشنا شوید

maryam01
خروپف

خوابیدن کافی و به اندازه برای سلامتی شما بسیار مهم و مفید است. اما اگر سر و صدای خرخر همسرتان، خواب خوب شب را به هم بزند، این وضعیت واقعا آزاردهنده خواهد بود. در این‌جا به چند نکته درباره‌ی خرخر کردن اشاره کرده‌ایم که می‌تواند برایتان جالب باشد:
خوردن غذای سنگین و چرب
خوردن غذای سنگین درست پیش از خوابیدن منجر به ماندن و ته‌نشین شدن چربی ته گلویتان شده و مجرای آن را تنگ می‌کند. این باعث می‌شود که بدن برای تنفس فشار بیشتری به مجاری این ناحیه وارد کرده و منجر به خرخر شود.
سیگار و مشروب 
سیگار کشیدن باعث تحریک و سوزش مجاری بینی و گلو شده و به تورم آن می‌انجامد. این تورم و تراکم عبور، جریان هوا را از بینی کم کرده و به خرخر منتهی می‌شودمصرف الکل هم بر بدن تأثیر می‌گذارد. در واقع باعث شل شدن عضلات سینه شده و در مسیر مجاری هوا انسداد ایجاد می‌کند.
وضعیت و حالت خوابیدن 
افرادی که به پشت می‌خوابند نسبت به افرادی که به بغل می‌خوابند بیشتر خرخر می‌کنند. این به دلیل آن است که وقتی فردی به پشت می‌خوابد، وزن سینه و معده‌ی او بر ناحیه‌ی سینه و بالای معده‌اش فشار بیشتری وارد می‌کند. سوای این مسئله، فرد وقتی سرش را روی بالاش می‌گذارد در واقع بالاتر از نقاط دیگر بدن قرار می‌گیرد که باعث مسدود شدن مجاری بین بینی و دهان شده و به خروپف می‌انجامد.
گرفتگی بینی
بینی پُر و گرفته که دلیل عمده‌ی حساسیت است معمولا باعث می‌شود که افراد از بینی نفس بکشند. این مسئله موقتی بوده و بنا به دلایلی در فصل‌های خاصی زیاد می‌شود و با داروهای ویژه‌ای قابل درمان است. اما اگر شوهرتان از دهان نفس می‌کشد، این می‌تواند خرخر را تبدیل به یک مشکل تبدیل کند.
(منبع: webmd)

6 غذایی که خروپف را متوقف می کند را می شناسید ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ